تدارکات دولت امریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از عراق

© AP Photo / Khalid Mohammedتدارکات دولت امریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از عراق
تدارکات دولت امریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع عراقی و غربی گزارش داده است که امریکا مقدمات خروج دیپلمات‌های خود از عراق را فراهم کرده است تا در صورت اتخاذ تصمیم نهایی برای بستن سفارتش در بغداد، بلافاصله آنها را از عراق خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری امریکایی رویترز امروز (دوشنبه، ۲۸ سپتمبر) به نقل از دو منبع عراقی و دو دیپلمات غربی مدعی شد که دولت امریکا از روز گذشته مقدمات خروج دیپلمات‌های این کشور از عراق را فراهم کرده است.

یورش راکتی به پایگاه نظامی امریکا در عراق - اسپوتنیک افغانستان
یورش راکتی به پایگاه نظامی امریکا در عراق

منابع آگاه در دولت عراق به رویترز گفته‌اند که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا هفته گذشته در گفتگوی تلفنی با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق هشدار داده است که در صورت متوقف نشدن حملات راکتی به دیپلمات‌های امریکایی در عراق، دولت امریکا سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد. این مکالمه تلفنی ابتدا از سوی یک رسانه عراقی فاش شد.

دو دیپلمات غربی نیز در گفتگو با رویترز مدعی شده‌اند که مقدمات خروج کارکنان سفارت امریکا از عراق روز گذشته فراهم شده است. به گفته این دیپلمات‌های غربی،‌ امریکا تصمیم خود درباره طرح احتمالی تعطیل کردن سفارتش در بغداد را به اطلاع دولت‌های متبوع آنها رسانده است.

با این حال، وزارت امور خارجه امریکا از اظهارنظر مستقیم درباره احتمال خروج دیپلمات‌های این کشور از عراق خودداری کرده است.

براساس یک گزارش دیگر، امروز در مسیر یک کاروان وسایط نظامی نیروهای امریکایی در حومه بغداد، انفجار مهیبی صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала