درگیری ارمنستان و آذربایجان/ مواضع از دست رفته قره باغ بازپس ‌گیری شد

© Photo / official site of the MoD of RAВоеннослужащие армянской армии
Военнослужащие армянской армии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع جمهوری به رسمیت نشناخته قره باغ کوهی در طی شب گذشته از باز پس گیری برخی از مواضع از دست رفته قبلی در خط تماس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت ارمنستان روز یکشنبه (27سپتامبر) در ارتباط با تشدید تنش در قره باغ، وضعیت جنگی وضع کرد و از لشکر عمومی نیروهای ذخیره خبر داد.  

رتور سرکیسیان، معاون رئیس ارتش قره‌باغ ضمن اعلام این خبر افزود که این درگیری‌ها که پس از دو ماه توقف دوباره از سر گرفته شده، بیش از 100 زخمی نیز برجای گذاشته است.

در پی این درگیری ها جمهوری به رسمیت نشناخته قره باغ کوهستانی  اعلام کرد کرد که  شب گذشته، درگیریهای شدید در جهات جنوبی ، جنوب شرقی و شمالی خط مقدم ادامه داشت. نیرو های ارتش دفاع (قره باغ) در نتیجه ضد حمل ، خسارات زیادی به پرسنل و تجهیزات نظامی دشمن وارد کردند.

روسیه و جامعه جهانی خواهان آتش بس در قره باغ شدند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و جامعه جهانی خواهان آتش بس در قره باغ شدند

هنوز مشخص نیست که آیا این آمار تنها مربوط به تلفات نظامیان است یا آمار غیرنظامیان کشته و زخمی شده را نیز دربر می‌گیرد. پیش از این سازمان‌های مدافع حقوق بشر فعال در منطقه، از کشته شدن یک زن و یک کودک در اثر گلوله باران‌های آذربایجان خبر داده بودند.

در پی بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «قره‌باغ» کشور‌های اذربایجان و ارمنستان در بخش‌هایی از کشور‌های خود حکومت نظامی اعلام کردند.

رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش کشورش متحمل تلفاتی شده است.

 اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала