درگیری در منطقه قره باغ/ ارمنستان حمله آذربایجان را نشان داد + ویدئو

© Sputnik / Ministry of Defence of Armenia /  مراجعه به بانک تصاویر درگیری در منطقه قره باغ/ ارمنستان حمله آذربایجان را نشان داد + ویدئو
درگیری در منطقه قره باغ/ ارمنستان حمله آذربایجان را نشان داد + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ارمنستان نوار ویدئویی از حمله نیرو های آذربایجان با استفاده از سیستم های آتش توپخانه سنگین را منتشر نمود.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع  ارمنستان با انتشار نوار ویدیویی از حمله آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ  با استفاده از سیستم شعله افکن سنگین TOS خاطرنشان کرد که در نتیجه این حمله طرف ارمنستان هیچ خسارتی را متقبل نشده است.

پیش از این وزارت دفاع آذربایجان نیروهای ارمنستان را به حمله به منطقه "ترتر" در روز دوشنبه متهم کرد و قول داد که به نوعی تلافی کند.

 این وزارت همچنین مدعی شد که در درگیری‌های اخیر دست‌کم دو تانک ارمنستانی را نابود کرده‌اند و چندین تن دیگر کشته یا زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که آذربایجان در حال ادامه حملات به منطقه با استفاده از گلوله‌های توپخانه‌ای سنگین است.

وی گفت: "دشمن  به دلیل ترس از تلفات قابل توجه نیروی انسانی و تجهیزات نظامی، امروز در ساعت 07:30 از سیستم شعله افکن سنگین TOS  درجهت جنوب شرقی استفاده کرد. در نتیجه استفاده از این سیستم های سنگین، بهجانب ارمنستان هیچگونه خسارتی وارد نشده."

شایان ذکر است که به تازگی و به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «ناگورنو قره‌باغ» کشور‌های اذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала