وزیر خارجه آذربایجان: هیچ نقشی ترکیه در درگیری با ارمنستان ندارد

© Photo / MFA Azerbaijan Flag of Azerbaijanوزیر خارجه آذربایجان: هیچ نقشی ترکیه در درگیری با ارمنستان ندارد
وزیر خارجه آذربایجان: هیچ نقشی ترکیه در درگیری با ارمنستان ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آذربایجان، هرگونه مداخله ترکیه در درگیری های قره باغ را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اظهار کرد که هیچ صحبتی از مداخله ترکیه در درگیری با ارمنستان وجود ندارد.

باکو: به حمایت از ارمنستان شبه نظامیان از سوریه در جنگ حضور دارند - اسپوتنیک افغانستان
اتهام جدید آذربایجان علیه ارمنستان در نبردهای قره باغ

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: هیچ گونه مداخله ترکیه وجود ندارد. اگر ما در مورد همکاری نظامی-فنی بین ترکیه و آذربایجان صحبت می کنیم، پس آذربایجان با تعدادی از کشورها و حتی بیشتر با روسیه همکاری نظامی-فنی دارد. اگر امروز به سلاح های مورد استفاده نیروهای مسلح آذربایجان نگاه کنید، بیشتر روسی هستند.

در اوایل روز یکشنبه (27، سپتامبر)، وزارت دفاع ملی آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. طبق داده‌ها در نتیجه تیراندازی غیرنظامیان کشته شده اند.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала