اشرف غنی: هیچ قدرتی قادر به تغییر نظام در افغانستان نیست

© @https://twitter.com/ARG_AFG اشرف غنی: هیچ قدرتی قادر به تغییر نظام در افغانستان نیست
 اشرف غنی: هیچ قدرتی قادر به تغییر نظام در افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در دیدار با خبرنگاران تصریح کرد که هیچکس قادر به تغییر نظام و قانون اساسی در کشور نیست.

به گزارش اسپوتنیک، محمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور در دیدار با خبرنگارانی که برای پوشش مذاکرات بین‌الافغانی به قطر رفته بودند تصریح کرد که هیچکس قادر به تغییر نظام و قانون اساسی افغانستان نیست.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، غنی تصریح کرد: هیچ قدرتی قادر به تغییر ماهیت نظام و فصل‌های اول و دوم قانون اساسی را ندارد.

وی که پیش از این بر پیوستن طالبان به نظام کنونی افغانستان گفته بود بار دیگر نیز تاکید کرد که «آغوش جمهوریت بسیار بزرگ است.»

غنی - اسپوتنیک افغانستان
غنی: استخدام‌ها در گمرکات باید بر اساس رقابت انجام شود

غنی با تاکید بر ادامه و افزایش تلاش‌های برای تحقق صلح نیز گفت : با وجود آنکه راه صلح دشوار است اما باید دریچه صلح را به دروازه، جاده و دهلیز صلح مبدل نمائیم، ما نمی‌توانیم در نیمه راه منتظر مانده و یا هم صلح را که خواست اساسی مردم است را فراموش کنیم.

رئیس جمهور افغانستان در حالی بر غیر قابل مذاکره بودن نظام و قانون اساسی این کشور می‌گوید که «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اخیراً گفته بود که درصورت نیاز از لحاظ قانونی و همانطور که در قطعنامه لویه‌جرگه مشورتی صلح آمده امکان تعدیل قانون اساسی وجود دارد.

کارشناسان بر این باورند که غنی  با درک اینکه طالبان نظام کنونی را قبول ندارد جمهوریت را خط قرمز مذاکرات دانسته و با تاکید بر عدم تعدیل قانون اساسی سعی در به درازا کشیدن روند صلح دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала