امیر جدید کویت انتخاب شد

© AFP 2023 / YASSER AL-ZAYYATهیئت دولت کویت نواف الاحمدالجابر الصباح را به عنوان امیر کویت تعیین کرد.
هیئت دولت کویت نواف الاحمدالجابر الصباح را به عنوان امیر کویت تعیین کرد. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابینه کویت، نواف الاحمد الجابر الصباح را به عنوان امیر جدید این کشور تعیین کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولی‌عهد کویت جانشین برادرش، صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت شده است. نواف الاحمد الصباح که برادر کوچک‌تر امیر کویت است از سال 2006 ولی عهد شده بود. او شانزدهمین امیر کویت خواهد بود.

قوت گرفتن درگذشت امیر کویت  - اسپوتنیک افغانستان
امیر کویت درگذشت

خالد ناصر الصالح پس از جلسه اضطراری کابینه وزیران در بیانیه ای که از تلویزیون دولتی کویت پخش می شد، گفت: "کابیه وزیران مطابق با بند 4 قانون اساسی، شیخ نواف الاحمد، ولیعهد کویت را به عنوان امیر این کشور منصوب کرد. فعالیت نهادهای رسمی به مدت سه روز متوقف شده و در کشور 40 روز عزای عمومی اعلام می شود".

در 22 جون، خبرگزاری کونا گزارش داد که شیخ صباح برای معالجه به ایالات متحده سفر کرده است. آنها همچنین اظهار داشتند که در 18 جون او برای معاینه پزشکی در کویت در بیمارستان بستری شد و پس از آن امیر کویت یک عمل جراحی موفقیت آمیز انجام داد. در زمان بستری شدن امیر این کشور، ولیعهد شیخ نواف آل احمد الجابر الصباح دارای تعدادی اختیارات بود.

امیر کویت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در سن 91 سالگی درگذشت. کمی قبل از اعلام رسمی مرگ پادشاه، تلویزیون دولتی کویت پخش مستقیم را قطع کرد و پخش آیاتی از قرآن را آغاز کرد، این اتفاق در پادشاهی های عریی در صورت مرگ بزرگترین اعضای سلسله حاکم رخ می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала