توافق روسیه برای تهیه 25 میلیون دوز واکسن کرونا به نپال

© Photo / RDIFPhoto production of the Russian Sputnik V vaccine
Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه با امضای توافق‌نامه با بزرگترین شرکت عرضه کننده داروی نپال متعهد شده است که 25 میلیون دوز واکسن روسی- Sputnik V را برای این ‌کشور تأمین کند.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت  Trinity Pharmaceuticals- یکی از بزرگترین توزیع کنندگان دارویی در نپال، توافق کردند که جانب روسیه  25 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا Sputnik V را به عنوان نخستین واکسن ثبت شده جهانی برای این کشور این کشور را تأمین کند.

صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه با تأیید این خبر گفت: «بر اساس این توافق نامه موسسات پزشکی در نپال واکسن ضد ویروس کرونا Sputnik V  را به میزان کافی و با ایمنی و کارآیی اثبات شده برای 90 در صد ازجمعیت کل کشور دریافت خواهند کرد».

این توافق نامه تأکید می کند که بسیاری از کشورها اهمیت وجود واکسن مبتنی بر پلتفرم آدنوویروس انسانی را در نمونه کارهای واکسن کرونا ویروس درک نموده‌اند. این پلت فرم برای دهه ها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
ابراز قدردانی سازمان جهانی بهداشت از روسیه به خاطر ساخت واکسن کرونا

این نهاد روسی یادآورمی شود که ایمنی این واکسن در بیش از 75 نشریه علمی بین المللی و بیش از 250 مطالعه بالینی اثبات شده است.

 صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه می‌افزاید که واکسن Sputnik V بر خلاف واکسن های آزمایشی مبتنی بر آدنو ویروس های میمون بر اساس بستری از ناقلین آدنو ویروس انسانی ایجاد شده است ، که در طی دهه ها مورد مطالعه قرار گرفته و در دراز مدت از نظر اثرات منفی بر سلامت آزمایش شده است.

بر اساس اطلاعات این نهاد روسیه، شماری از کشورهای آسیایی علاقه مندی شان را برای دریافت این واکسن نشان داده اند.

درهمین راستا، کریل دیمتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه آمادگی این نهاد  را را برای تهیه واکسن به سایر کشورهای منطقه ابراز داشته می‌گوید: «ویروس کرونا به عنوان یک ویروس جدید دشمن مشترک ما است ، که فقط  با تلاش مشترک قابل شکست است».

  در 11 آگست امسال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ثبت اولین واکسن ویروس کرونا در جهان را اعلام کرد.

یادآوری می کنیم، که روسیه نخستین کشوری در جهان است، که واکسین ضد ویروس کرونا را ثبت کرد. این واکسین در مرکز پژوهشی الکتروکیمیایی گامالیه و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شد. این واکسین «اسپوتنیک وی» نامگذاری شد و تولید آن اکنون آغاز شده است.

به موازات آزمایشهای پس از ثبت این دارو، آزمایش بالینی واکسن روسی دیگری که در مرکز وکتور تهیه شده نیز در حال انجام است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала