توصیه گورباچف به رئیس جمهور آینده آمریکا

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر توصیه گورباچف به رئیس جمهور آینده آمریکا
توصیه گورباچف به رئیس جمهور آینده آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق ابراز نگرانی کرد: آنچه اکنون در حال اتفاق افتادن است، احیا کننده نظریه آمادگی برای یک جنگ جهانی جدید است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، نخستین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق در مصاحبه با Times اظهار عقیده نمود که  برنده انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، هر کس که باشد، باید فوراً با "ولادیمیر پوتین" رهبر روسیه دیدار کند.

رهبر شوروی سابق  با ابراز نگرانی ازاینکه رقابت تسلیحاتی هسته ای می تواند از کنترل خارج شود به رهبر آینده آمریکا توصیه نموده که مذاکرات با رئیس جمهور روسیه برای یافتن راه خروج از سردی کنونی روابط، آغاز شود.

گورباچف: تصمیم گسترش ناتو بزرگترین غرب است - اسپوتنیک افغانستان
گورباچف: تصمیم گسترش ناتو بزرگترین اشتباه غرب است

به گفته وی، در حال حاضر وضعیت بسیار نگران کننده‌ای در جهان ایجاد شده و خطر یک مسابقه تسلیحاتی جدید بسیار زیاد است.

گورباچف افزود: «اوضاع بسیار نگران کننده است. نتیجه انتخابات در آمریکا هر چه باشد، ما باید گفت‌وگوهای دوجانبه را از سر بگیریم تا از وضعیت منجمد کنونی خارج شویم. ما به انگیزه‌ای جدی از روسای جمهوری هر دو کشور نیاز داریم.»

گورباچف ​​ با اشاره به دیدار خود با "رونالد ریگان" در سال 1986 که در نتیجه آن پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر (که آمریکا در سال 2019 از آن خارج شد)، منعقد گردید، ابراز اطمینان کرد که مقامات مسکو و واشنگتن باید بار دیگر چنین دیدار تاریخی را تکرار کنند.

این سیاستمدار با تجربه با اشاره به اینکه در دهه 80 روابط روسیه و آمریکا از حال حاضر هم بدتر بود، ولی به لطف اعتماد و تفاهم، یافتن راهی برای خروج از آن وضعیت امکان پذیر شد، نسبت به امکان آغاز یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای بین روسیه و آمریکا، به  توجه به برنامه‌های ایالات متحده برای تولید سلاح‌های هسته‌ای جدیدی که آستانه استفاده از آنها را کاهش می‌دهد، هشدار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала