Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

حمله ارمنستان به مواضع ارتش آذربایجان + ویدئو

© Photo / official site of the MoD of RAВоеннослужащие армянской армии
Военнослужащие армянской армии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ارمنستان حمله به مواضع ارتش آذربایجان را نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان نوار ویدیویی از هدف قرار دادن مواضع آذربایجان توسط ارتش این‌کشور را در یوتیوب منتشر نموده است.

خاطرنشان می شود که نوار ویدیویی انهدام تجهیزات نظامی آذربایجان توسط ارتش ارمنستان را نشان می دهد. برعلاوه در این فیلم لحظه حمله گروهی به نیروهای نظامی ارتش آذربایجان، که یک ثانیه قبل از حمله پراکنده می‌شوند را نشان می‌دهد.

این در حالی است که پیشتر وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در پی پاسخ ارتش این کشور به حملات نیروهای ارمنستان، برخی از مناطق مسکونی از اشغال ارمنستان آزاد شده است.

به تازگی و به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «ناگورنو قره‌باغ» کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف «ناگورنو قره‌باغ» به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

مقامات باکو اعلام کرده‌اند شمار نامشخصی از شهروندانشان کشته شده و شش نفر نیز زخمی شده‌اند.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала