قدردانی «عبدالله» از اقدامات پاکستان در روند صلح افغانستان

© Photo / Dr. Abdullah Abdullahعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگوها با مقام‌های پاکستانی را مؤثر خوانده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای  شورای عالی مصالحه ملی، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس این شورا و هیئت همراهش پس از دیدار با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، شام روز گذشته (7میزان) در دعوتی‌که از سوی اسد قیصر رئیس اسامبله عمومی آن کشور برگزار شده بود، اشتراک کرد.

آقای عبدالله در این دعوت گفت که امنیت و صلح افغانستان به نفع تمامی منطقه و فرا منطقه است.

آقای عبدالله افزود: "صلح افغانستان روی تمامی منطقه تأثیرگذار خواهد بود. بهبود در پیشرفت روابط دو کشور، یگانه منفعت مشترک است. نه‌تنها برای افغانستان و پاکستان، بلکه منطقه بزرگ‌تر از آن نفع خواهد برد."

داکتر عبدالله با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد

شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان، دیدار عبدالله عبدالله از اسلام‌آباد را خیلی مهم می‌داند و می‌گوید، هدف این سفر جلب همکاری‌های منطقه‌ای برای روند صلح است.

قرار است رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز و فردا هم با عمران خان صدراعظم، عارف علوی رئیس جمهور و قمر جاوید باجوه لوی درستیز اردوی پاکستان دیدار کند.

 رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در نخستین روز سفر خود به اسلام‌آباد، با «شاه‌محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار با عبدالله عبدالله، شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان هم گفته که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد، بناء اسلام‌آباد از هر تلاش برای صلح و مذاکرات در قطر حمایت می‌کند.

قریشی تاکید کرد: پاکستان به تمامیت ارضی و حاکمیت افغانستان احترام می‌گذارد و خواهان همکاری اقتصادی قوی با این کشور همسایه است.سفر آقای عبدالله به دعوت عمران خان صدراعظم پاکستان صورت گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала