امیر کویت درگذشت

© AP Photo / Thomas Samsonقوت گرفتن درگذشت امیر کویت 
قوت گرفتن درگذشت امیر کویت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیوان امیری کویت هم‌اکنون رسما درگذشت امیر این کشور را اعلام کرد.
امیر کویت برای ادامه درمان راهی امریکا می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
امیر کویت برای ادامه درمان راهی امریکا می‌شود

به گزارش اسپوتنیک، دیوان امیری کویت، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر این کشور در ایالات متحده امریکا که زیر درمان بود درگذشته است.

وزیر دفتر امیرعلی الجراح الصباح در تلویزیون دولتی کویت گفت، پیرترین حاکم عرب، صباح الاحمد الجابر الصباح یا صباح چهارم، امیر 91 ساله کویت در ایالات متحده درگذشت، جایی که پس از عمل در اواخر ماه جولای زیر درمان بود. 

الصباح گفت: "امیر کویت، اعلیحضرت صباح آل احمد همانطور که صباح بود، نزد خدا رفت".

صباح چهارم از جنوری 2006 حاکم کویت بود. پیش از آن، او به عنوان نخست وزیر خدمت می کرد و پیش از آن برای چندین دهه ریاست بخش سیاست خارجی این کشور را بر عهده داشت.

دفتر امیر کویت در 18 جولای اعلام کرد، که رئیس دولت برای معاینات پزشکی در درمانگاه بستری شده است. پس از آن ، وزیر صدارت گفت، که امیر یک عمل موفقیت آمیز انجام داد. در همان زمان ، برادر کوچک امیر و ولیعهد نواف آل احمد آل جابر عاص صباح موقتاً برای انجام تعدادی از اختیارات امیر دولت منصوب شد.

سپس در ماه جولای، امیر کویت در با هواپیما در یک درمانگاه ایالات متحده به کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا، در شمال ایالات متحده منتقل شد. طبق برخی گزارش ها، امیر تحت عمل جراحی برای برداشتن دو تومور قرار گرفت. پس از آن ، مقامات کویت بارها گزارش داده اند که سلامتی امیر ثبات دارد و وی در حال بهبود است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала