آذربایجان از نابودی کامل یک کندک نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ خبر داد

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijan /  مراجعه به بانک تصاویر آذربایجان ازنابودی کامل یک کندک نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ خبر داد
 آذربایجان ازنابودی کامل یک کندک نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آذربایجان از "نابودی کامل" کندک سوم موتوریزه نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان از "انهدام کامل" کندک موتوریزه نیروهای مسلح ارمنستان ، مستقر در قلمرو منطقه خوجوند- قره باغ کوهستانی خبر داد.

قطع شبکه های اجتماعی آذربایجان - اسپوتنیک افغانستان
قطع شبکه های اجتماعی آذربایجان

دگروال واقف درگاهلی، سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان، به ریاووستی گفت: "در نتیجه این حمله، دشمن متحمل خسارات سنگینی شد و تجهیزات یک کندک به طور کامل منهدم ساخته شد. فرماندهی جانی مقابل از همه‌ی شهروندان خواست تا با وسایل نقلیهشخصی خود زخمی ها و کشته شدگان را به بیمارستان امنقال دهند".

وضعیت قره باغ کوهستانی در پایان هفته گذشته وخیم شده است، باکو و ایروان بخاطر حالت به وجود آمده یکدیگر را به خصومت متهم می کنند.

شایان ذکر است که اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала