توالت 23 میلیون دالری ناسا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی

© Photo / NASA Американский космический грузовой корабль Cygnus захвачен роботизированной рукой Канадарм2
Американский космический грузовой корабль Cygnus захвачен роботизированной рукой Канадарм2 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا به زودی سیستم توالت جدیدی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد که قرار است پیش از مأموریت‌ های آینده به ماه و مریخ مورد آزمایش قرار گیرد

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Space.com  آژانس ملی فضایی آمریکا "ناسا" اخیرا یک توالت جدید فضایی را طراحی کرده که به زودی فضانوردان آمریکایی بخش ایستگاه فضایی بین المللی می توانند آن را آزمایش کنند. هدف از طراحی این توالت فضایی، نصب آن در فضا پیماهای مسافربری و استفاده از آن در ماموریت های اعماق فضا بوده است.

ناسا برای ساخت سیستم توالت فضایی جدید که با عنوان «سیستم مدیریت سراسری پسماند» (Universal Waste Management System)  یا UWMS شناخته می‌شود، 23 میلیون دالر هزینه کرده است. این سیستم 65 درصد کوچکتر و 40 درصد سبک‌تر از توالتی است که هم‌اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌کار می‌رود.

این توالت به‌عنوان بخشی از یک مأموریت عادی تأمین تجهیزات و سوار بر کپسول باری Northrop Grumman Cygnus به ایستگاه  فضایی ارسال خواهد شد.

در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان عملکرد این توالت را در محیط میکروجاذبه آزمایش می‌کنند. توالت جدید در کنار سیستم توالت فعلی در گره 3 ایستگاه که با نام Tranquility شناخته می‌شود، نصب خواهد شد.

توالت فضایی جدید ناسا با توجه به نیاز و فضاپیماهای سرنشین‌دار در آینده طراحی شده است. این توالت قرار است بر روی کپسول Orion که فضانوردان ناسا را حمل خواهد کرد، نصب شود. همچنین فضانوردان مستقر در ماه نیز پس از آن رهسپار مریخ خواهند شد. به همین دلیل ناسا پیش از ارسال فضانوردان تلاش دارد تا از توالت جدید خود در ایستگاه فضایی استفاده کرده و از کارکرد آن طبق برنامه‌های مشخص شده مطمئن شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала