زمری پیکان به سه سال زندان محکوم شد

© رخنامه دادستانی کل زمری پیکان به سه سال زندان محکوم شد
زمری پیکان به سه سال زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی کل از محکوم شدن فرمانده پیشین امن و نظم عامه ای وزارت امور داخله به سه سال زندان خبر داد. 
زمری پیکان در کابل بازداشت شد  - اسپوتنیک افغانستان
زمری پیکان در کابل بازداشت شد

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه‌ای که از سوی دادستانی کل به نشر رسیده آمده است، که حکم سه سال زندان برای پیکان امروز (سه‌شنبه، ۸ میزان) از سوی دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم فساد اداری صادر شده است.

براساس صورت دعوای دادستان مؤظف پرونده، فرمانده پیشین امن و نظم عامه‌ی وزارت داخله به تعیین بست پسرس و دراخیتارگذاشتن پرسونل و تجهیزات نظامی به او متهم بوده است.

دادستانی کل توضیح داده است، که پسر زمری پیکان با بکارگیری از این امکانات در سال ۱۳۹۵ راهی ولسوالی استالف می‌شود و در مسیر راه با کاروان حامل‌اش با ماین کنارجاده‌ای اصابت می‌کند. پیکان با اطلاع از این حادثه، پرسونل تحت اثرش را به محل حادثه اعزام می‌کند، اما پسرش حین برگشت به شهر کابل یک نفر را به ضرب گلوله به قتل می‌رساند.

او سه سال پیش به جرم سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی در وزارت داخله و اتهام قتل، از سوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین به هشت‌ونیم سال زندان محکوم شده بود.

زمری پیکان از آن زمان تا ماه سنبله سال جاری بازداشت نشده بود.

یادآوری می کنیم، که اشرف غنی اما در تاریخ ۲۴ قوس سال گذشته در «کنفرانس سالانه‌ی مبارزه علیه فساد اداری» از وزارت داخله خواست که او را به‌گونه‌ی «فوری» بازداشت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала