قطع شبکه های اجتماعی آذربایجان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر قطع شبکه های اجتماعی آذربایجان
قطع شبکه های اجتماعی آذربایجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت حمل و نقل ، ارتباطات و فن آوری های آذربایجان شبکه های اجتماعی و پیام رسان های کشور را مسدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،  NetBlocks  از قطع شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، واتس‌اپ، یوتیوب، اسکایپ، زوم، لینکدین و اینستاگرام در جمهوری  آذربایجان همزمان با شروع جنگ این کشور با ارمنستان خبر داد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

پیش از این  کیم کارداشیان ستاره برنامه های تلویزیونی در مورد مناقشه قره باغ در توئیتر از ارمنستان دفاع کرد. این ستاره معروف خاطرنشان کرد که "ارمنستان قربانی حملات بی دلیل آذربایجان و مبارزات غیرقابل اطلاع رسانی قابل پیش بینی شده است." وی تأكید كرد كه آذربایجان به جز پست های تبلیغاتی ، تمام ورودی های شبکه های اجتماعی را مسدود می کند.

 پس از آن ، مشترکان آذربایجانی و ترک به دلیل انتشاراین پست ، کارداشیان را مورد حملات لفظی قرار دادند.

کیم کارداشیان در مجتمع یادبود Tsitsernakaberd در ایروان - اسپوتنیک افغانستان
سفر سلبریتی معروف «کیم کارداشیان» به سرزمین پدری اش ارمنستان

به تازگی و به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «ناگورنو قره‌باغ» کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف «ناگورنو قره‌باغ» به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

مقامات باکو اعلام کرده‌اند شمار نامشخصی از شهروندانشان کشته شده و شش نفر نیز زخمی شده‌اند.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала