Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

وقتی مربیان مسی مسوولیت‌های او را کم می‌کنند؛ پست جدید لئو در بارسلونا

© REUTERS / ALBERT GEAلئو مسی - بارسلونا
لئو مسی - بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رونالد کومان همانند سرمربی تیم ملی آرجنتین مسوولیت‌های لیونل مسی را درون زمین کم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فوق ستاره آرجنتینی در دیدار یکشنبه شب بارسلونا مقابل ویارئال از لیونل مسی به‌عنوان اصلی‌ترین مرجع اصلی حمله تیمش استفاده نکرد.

مسی و فاتی - بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
آنسو فاتی؛ وارث تاج‌وتخت مسی در بارسلونا

در این رابطه، نشریه اسپانیایی «مارکا» اعلام کرد رونالدو کومان، آنتوان گریزمن را در سمت راست خط حمله قرار داد، اگرچه مهاجم فرانسوی درخششی نداشت. البته به نظر می‌رسید گریزمن با مسی تفاهم دارد و به همراه سرجیو روبرتو توانستند کاپیتان تیم را به خوبی پوشش دهند. کاپیتان بارسلونا در زمین نقش بازیکن آزاد را داشت و عمدتاً فضایی را که لوییس سوارز بل از پیوستن به اتلتیکو مادرید در آن پرسه می‌زد، اشغال کرد.

مسی نقش جدید خود را پذیرفت علیرغم اینکه می‌دانست این منطقه از زمین جایی نیست که برای او بازی کردن راحت باشد اما درک کرد که برنامه کومان از چه لحاظ به او بستگی دارد. هرچه ارتباط مسی با توپ کمتر باشد، تیمش کمتر به او وابستگی دارد. در واقع این فیلیپه کوتینیو بود که مس.ولیت بازی‌ساز تیم را بر عهده گرفت و به آنسو فاتی برای گل دوم بارسلونا کمک کرد.

با این وجود مسی  که در زمین آزادتر شده بی‌تفاوت نبود و روی دو گل از 4 گل تیمش نقش داشت. کومان در دیدار با ویارئال تصمیم گرفت تا از تاکتیک‌های لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرجنتین پیروی کند و مسی را از اکثر وظایف خود در زمین خلاص کند. ایده سرمربی هالندی این است که تیمی بسازد که کاپیتان 33 ساله تیمش تنها در حرکات پایانی تأثیرگذار باشد و در چنینی وضعیتی بسته به شیوه دفاع حریف، ممکن است تاکتیک‌ها و ترکیبات هجومی بارسلونا متفاوت باشد.

بازی مقابل ویارئال اولین امتحان بود که با شروع خوبی به پایان رسید اما باید دید که چگونه کومان می‌تواند در آزمایش طولانی مدت  یک فصل فوتبالی ایده‌هایش را عملی کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала