کنترل اراضی اشغالی قره‌باغ توسط ارتش آذربایجان

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijan /  مراجعه به بانک تصاویر کنترل اراضی اشغالی قره‌باغ توسط ارتش آذربایجان
کنترل اراضی اشغالی قره‌باغ توسط ارتش آذربایجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آذربایجان از بازپس‌گیری اراضی اشغالی قره‌باغ از کنترل نظامیان ارتش ارمنستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش آذربایجان اعلام کرد که کنترل تمام مناطقی را که در طول نبردها در خط تماس در منطقه درگیری قره‌باغ  از دست داده بودند، دوباره در اختیار دارند.

 واقف درگاهلی سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان ضمن اشاره به اینکه ارتش ارمنستان با استفاده از سلاح های آتش زا در مناطق مختلف جبهه مشترک با آذربایجان مقررات آتش بس را نقض می کند اعلام کرد : از فعالیت های طرف مقابل در جبهه مشترک از سوی ارتش آذربایجان ممانعت شده است.

وی در ادامه گفت:« طرف ارمنی با نشر اطلاعات  غلط در مورد اینکه گویا ارتش ارمنستان توانسته کنترل اراضی از دست رفته را بازگردند، منتشر می‌کند. می خواهم تأکید کنم که تمام اراضی آزاد شده از اشغال ارمنستان تحت کنترل نظامیان آذربایجان قرار دارند».

درگاهلی تاکید کرد : در نتیجه تدابیر پیش گیرنده ، دو سرباز ارتش ارمنستان به شدت زخمی گردید. به گفته وی ، اکنون ارتش آذربایجان برای شکست مقاومت دشمن عملیات را در خط مقدم درگیری ها ادامه می دهد.

درگیری در منطقه قره باغ/ ارمنستان حمله آذربایجان را نشان داد + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
درگیری در منطقه قره باغ/ ارمنستان حمله آذربایجان را نشان داد + ویدئو

از سوی دیگر سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نبردها در قره‌باغ با شدت جریان دارد.

"به گفته سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان، "در حال حاضر، زیرمجموعه های ارمنستان حملات نیروهای مسلح آذربایجان را در جهات مختلف عقب راندند، در برخی مناطق عملیات هایی انجام شد و از این طریق به نیروی انسانی و تجهیزات دشمن ضرر وارد شد. صبح، گروهی از وسایل نقلیه زرهی مهاجم منهدم شدند".

روز یک‌شنبه 27 سپتامبر و به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «قره‌باغ کوهی» کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف «ناگورنو قره‌باغ» به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ  است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала