ترکیه آماده است آذربایجان را در میدان جنگ یاری کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه آماده است آذربایجان را در میدان جنگ یاری کند
 ترکیه آماده است آذربایجان را در میدان جنگ یاری کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه برای حمایت از آذربایجان در میدان جنگ اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: "ما در میدان نبرد و در کنار میز مذاکره در کنار آذربایجان هستیم. ما می خواهیم این مسئله را به روشی اساسی حل کنیم."

وی گفت: "این مشکل تنها یک راه حل را دارد. ارمنستان باید خاک آذربایجان را ترک کند. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، مشکل حل نخواهد شد".

وی که پس از بازدید از سفارت آذربایجان در انقره سخن می‌گفت،بیان داشت: "ما می خواهیم مسئله (قره باغ ) به طور اساسی حل شود. ما تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده ایم اما نتیجه ای نداشته است. ما همیشه درکنار آذربایجان بوده ایم - چه در میدان جنگ و چه در میز مذاكره. ما این همبستگی را ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: "ما به همه جهان می گوییم: آذربایجان و ارمنستان یک چیز نیستند. همه ما با هم از تمامیت ارضی اوکراین و گرجستان حمایت می کنیم. اما آذربایجان با ارمنستان که سرزمینهایش را اشغال کرد برابر می شود. و این غیرقابل قبول است".

Военнослужащие армянской армии - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
حمله ارمنستان به مواضع ارتش آذربایجان + ویدئو

همچنین روز گذشته، اردوغان در سخنانی در استانبول گفته بود : " زمان پایان دادن به اشغال سرزمین‌های آذربایجان توسط ارمنستان فرا رسیده است، زمان حساب پس دادن است. باید سرزمین های اشغالی را ترک کند. همه می دانند که اینها سرزمین های آذربایجان هستند".

وی در این زمینه گفت: " به مدت 30 سال آنها نتوانستند این مسئله را حل كنند. و همه كارها را كردند تا مشكلی برطرف نشود. حالا آنها به ما می آموزند و بعضی اوقات ما را تهدید می ‌نند. آنها می پرسند: " آیا ارتش ترکیه (در قره باغ) وجود دارد؟ آیا ترکیه سلاح تامین می كند؟ اردوغان با اشاره به حمایت آمریکا از کردهای سوریه، که ترکیه آنها را یک سازمان تروریستی می داند، گفت: "کسانی که این را می پرسند هزاران کامیون اسلحه به شمال سوریه فرستاده اند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала