اختطاف یک دختر ۱۸ ساله در جاغوری-غزنی

© Sputnik / JAK اختطاف یک دختر ۱۸ ساله در جاغوری-غزنی
 اختطاف یک دختر ۱۸ ساله در جاغوری-غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک دختر ۱۸ ساله در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی، توسط چند نفر به‌شمول اعضای نیروهای «خیزش مردمی» ربوده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، مسئولان محلی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که یک دختر ۱۸ ساله در ولسوالی جاغوری این ولایت توسط «چند نفر به‌شمول اعضای نیروهای خیزش مردمی» ربوده شده است.

عارف باهنر، ولسوال جاغوری امروز (سه‌شنبه، ۸ میزان)   می گوید که روز گفت که این قضیه هفته‌ی گذشته در روستای «غوغه‌ی هیچه»‌ی ولسوالی جاغوری رخ داده است.

باهنر افزود که این دختر از چنگ ربایندگان نجات داده شده است.

در همین حال، حسین ستیز، برادر این دختر در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که خواهرش روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۲ میزان) توسط تعدادی از افراد وابسته به عصمت مرادی، از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی «اختطاف» شده بود.

آقای ستیر افزود که این افراد با همدستی یک دخترخانم و تعدادی از مردان همسایه‌ی‌شان خواهرش را اختطاف کرده بودند. او توضیح داد که این دختر خانم خواهر او را به بهانه‌ی خرید لباس و رفتن پیش داکتر به بازار برده و سپس او را اختطاف کرده است.

براساس گفته‌های حسین ستیز، ربایندگان خواهرش را با «حیله» به خانه‌ی اسماعیل رضایی، از افسران آمریت جنایی فرماندهی پولیس ولسوالی ناهور در سنگماشه انتقال داده و سپس به همراه چهار سرباز نیروهای خیزش مردمی و پولیس ملی به کمک عصمت مرادی به روستای «زینگر پشی» ولسوالی مالستان منتقل کرده‌اند.

ربایندگان این دختر را سپس از ولسوالی مالستان دوباره به روستای غوغه‌ی هیچه در جاغوری منقتل کرده‌اند و با دخالت پولیس جاغوری، این دختر از چنگ آنان رها شده است.

آقای ستیز مدعی است که خواهرش در این مدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است: «خواهرم بارها به دلیل ضرب‌وشتم و تهدید به نکاح اجباری با یک پسر ۲۲ ساله، اقدام به خودکشی کرده است، دستش را تیغ زده و چندین بار می‌خواسته از کلکین خانه‌ای که در آن جا نگهداری می‌شده، به پایین بیاندازد».

باج گیری‌ها و سرقت‌های مسلحانه؛ فردا صرافی‌ها در مرکز و ولایات مسدود میباشد - اسپوتنیک افغانستان
باج گیری‌ها و سرقت‌های مسلحانه؛ فردا صرافی‌ها در مرکز و ولایات مسدود میباشد

سرپرست ولسوالی جاغوری ادعای دست‌داشتن پولیس ملی را در این رویداد رد می‌کند. او می‌گوید که در مورد دست داشتن آقای مرادی در این قضیه نیز سندی وجود ندارد.

با این حال، آقای باهنر می‌گوید که چند نفر در پیوند به این قضیه بازداشت شده‌اند. به گفته‌ی او، دوسیه‌ها‌ی نسبتی این افراد امروز به دادستانی سپرده شده است.

 اما حسین ستیز می‌گوید که تنها سه متهم غیرنظامی این قضیه بازداشت شده و متباقی متهمان به‌خصوص متهمان نیروهای دولتی، هنوز بازداشت نشده‌اند.

با این حال او می‌گوید که تعدادی از «مسئولان» محلی در تبانی با متنفذان قومی ولسوالی جاغوری در تلاش بودند که این موضوع را با نکاح خواهرش حل‌وفصل کنند. اما او و خانواده‌اش این فیصله را رد کرده است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала