آذربایجان سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را منهدم کرد

© REUTERS / Reuters Staffآذربایجان سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را منهدم کرد
آذربایجان سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را منهدم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای این کشور سیستم موشکی S-300 ارمنستان مستقر در قره‌باغ را منهدم کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، در ادامه درگیری‌های نظامی میان جمهوری های ارمنستان و آذربایجان برسر منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی»، وزارت دفاع آذربایجان مدعی شده که یک سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را نابود کرده است.

وزارت دفاع آذر‌بایجان در این خصوص گفت: «روز گذشته در جریان در‌گیری‌ها در قلمروی شوشکند شهر خوجاوند (در مرز منطقه قره باغ کوهستانی) یک سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان منهدم شد» 

ارمنستان: ترکیه در جنگ قره باغ حضور دارد - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان: ترکیه در جنگ قره باغ حضور دارد

وزارت دفاع آذر‌بایجان پیشتر نیز مدعی شده بود یک کندک نظامی ارمنستان را در جریان این در‌گیری‌ها به طور کامل تخریب کرده است. 

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه (27سپتامبر) آغاز شد و همچنان ادامه دارند.

مناقشه میان آذر‌بایجان و ارمنستان، ریشه‌هایی در یک قرن گذشته دارد. اما آغاز‌ بحران‌های اخیر به اواخر دهه هشتاد یعنی در آستانه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باز‌می‌گردد. 

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ  است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала