اولین بیمار شفا یافته از اچ‌آی‌وی مثبت در آمریکا بر اثر سرطان درگذشت

© Flickr / NIAID اولین بیمار شفا یافته از اچ‌آی‌وی مثبت در آمریکا بر اثر سرطان درگذشت
 اولین بیمار شفا یافته از اچ‌آی‌وی مثبت در آمریکا بر اثر سرطان درگذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین فردی که 13 سال پیش از عفونت HIV درمان شد ، پس از عود سرطان در ایالات متحده درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، تیموتی ری براون ، آمریکایی ، اولین فردی که 13 سال پیش از عفونت HIV درمان شد ، پس از عود سرطان در ایالات متحده درگذشت. این خبر در حساب کاربری فیس بوک وی منتشر شده است.

​تیم هافگن، شریک زندگی او در فیس بوک نوشت: "با کمال تأسف به شما اطلاع می دهم که تیموتی پس از پنج ماه مبارزه با سرطان خون ، امروز ساعت 15.10 در کنار من و دوستانش درگذشت."

براون ، که به عنوان "بیمار برلین" مشهور است، در سال 2007 مورد پیوند مغز استخوان از اهدا کننده با جهش ژنتیکی نادر نجات یافت.

در همان زمان پیوند مغز استخوان برای درمان سرطان انجام شد که نتیجه مثبت در قبال نداشت، اما برای معالجه HIV  مثبت ثابت شد.

 پیش از این در سال 2011 میلادی تیموتی ری براون، معروف به بیمار برلین اولین بیمار ایدزی بود که درمان یافت. «بیمار لندن» پیش از این برای درمان سرطان خون، مورد پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین قرار گرفته بود.  تیم پزشکی این بیمار گزارش کرده است که سلول‌های بنیادین حامل یک شناسه نادر ژنتیکی با نام «CCR5» هم به وی منتقل شده بود. از قرار معلوم «CCR5» مانع از استقرار ویروس اچ‌آی‌وی در بافت‌های بدن می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала