آمادگی روسیه برای پیشکش پلت‌فرم مسکو برای گفتگوها درمورد قره‌باغ کوهستانی

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی روسیه برای پیشکش پلت‌فرم مسکو برای گفتگوها درمورد قره‌باغ کوهستانی
آمادگی روسیه برای پیشکش پلت‌فرم مسکو برای گفتگوها درمورد قره‌باغ کوهستانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه از آمادگی برای پیشکش پلت‌فرم مسکو برای برقراری ارتباط درمورد بحران قره‌باغ کوهستانی، خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با نشر یک خبرنامه پس از گفتگوهای تلفونی جداگانه با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان، نوشته است: "آمادگی پیشکش پلت‌فرم مسکو برای برقراری ارتباط لازم، منجمله برگزاری نشست وزاری خارجه آذربایجان، ارمنستان و روسیه، تایید شد".

ارمنستان مسئله توافق با قره‌باغ را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان مسئله توافق با قره‌باغ را بررسی می‌کند

لاوروف خاطر نشان کرد که روسیه به تلاش‌های میانجی‌گرانه بخاطر ایجاد شرایط برای حل و فصل بحران قره‌باغ کوهستانی از راه سیاسی – دیپلوماتیک، ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع آذربایجان به تاریخ ۲۷ سپتمبر اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان مناطق مسکونی در منطقه سرحدی قره‌باغ را تیرباران کرده است که در نتیجه آن افراد ملکی جان باخته اند. براساس اعلامیه وزارت دفاع ارمنستان، قره‌باغ "هدف حملات هوایی و راکتی" قرار گرفته است.

روسیه و فرانسه طرفین را به خویشتن‌داری فرا خوانده اند. ترکیه اعلام کرده است که در صورت درخواست، آماده است از آذربایجان حمایت کند.

بحران قره‌باغ در ماه فبروری سال ۱۹۸۸ زمانی آغاز شد که ولایت قره‌باغ کوهستانی خودمختاری اعلام نموده و اخراج‌شدنش از ساختار آذربایجان را اعلام کرد.

در جریان رویارویی مسلحانه سال‌های ۱۹۹۲ – ۱۹۹۴ آذربایجان کنترول بر قره‌باغ کوهستانی و هفت منطقه مربوط به آن را از دست داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала