باکو خبر سرنگونی طیاره‌های آذربایجانی توسط ارمنستان را تکذیب کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر باکو خبر سرنگونی طیاره‌های آذربایجانی توسط ارمنستان را تکذیب کرد
باکو خبر سرنگونی طیاره‌های آذربایجانی توسط ارمنستان را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آذربایجان اطلاعات مبنی بر اینکه نظامیان ارمنستانی یک فروند طیاره نظامی و یک هلیکوپتر نیروهای هوایی آذربایجان را سرنگون کرده اند، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واگیف دارگیاخلی، رئيس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان امروز (پنجشنبه، ۱ اکتوبر) گفت: "اطلاعات نشرشده توسط رسانه‌های ارمنستانی مبنی بر اینکه گویا طیاره و هلیکوپتر نیروهای هوایی آذربایجان سرنگون شده و در قلمرو ایران سقوط کرده اند، دروغ و بی‌اساس است".

پیش از این سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در جریان یک نشست خبری اعلام کرده بود که ارتش قره‌باغ کوهستانی در جریان شب سه هلیکوپتر نیروهای هوایی آذربایجان را سرنگون کرده است.

واکنش ارمنستان به ادعای باکو مبنی بر تخریب سیستم‌های گراد در قره‌باغ - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارمنستان به ادعای باکو مبنی بر تخریب سیستم‌های "گراد" در قره‌باغ

وی گفته بود: "در مجموع امشب و امروز صبح، نیروهای مسلح آذربایجان ۳۵۰ – ۳۶۰ نفر کشته و ۶۰۰ نفر زخمی دادند. سه هلیکوپتر سرنگون شد منجمله یکی از آنها در قلمرو ایران سقوط کرد که اخیرا ما گزارش دادیم.

وزارت دفاع آذربایجان به تاریخ ۲۷ سپتمبر اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان مناطق مسکونی در منطقه سرحدی قره‌باغ را تیرباران کرده است که در نتیجه آن افراد ملکی جان باخته اند. براساس اعلامیه وزارت دفاع ارمنستان، قره‌باغ "هدف حملات هوایی و راکتی" قرار گرفته است.

شماری از کشورها منجمله روسیه و فرانسه طرفین را به خویشتن‌داری فرا خوانده اند. ترکیه اعلام کرده است که در صورت درخواست، آماده است از آذربایجان حمایت کند.

بحران قره‌باغ در ماه فبروری سال ۱۹۸۸ زمانی آغاز شد که ولایت قره‌باغ کوهستانی خودمختاری اعلام نموده و اخراج‌شدنش از ساختار آذربایجان را اعلام کرد.

در جریان رویارویی مسلحانه سال‌های ۱۹۹۲ – ۱۹۹۴ آذربایجان کنترول بر قره‌باغ کوهستانی و هفت منطقه مربوط به آن را از دست داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала