واکنش رئيس مجلس نمایندگان روسیه به اتهامات ناوالنی به آدرس پوتین

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش رئيس مجلس نمایندگان روسیه به اتهامات ناوالنی به آدرس پوتین
واکنش رئيس مجلس نمایندگان روسیه به اتهامات ناوالنی به آدرس پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس مجلس نمایندگان روسیه به اتهامات الکسی ناوالنی، بلوگر منتقد حکومت روسیه به آدرس رئیس جمهور پوتین، واکنش نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی ناوالنی، بلوگر منتقد حکومت روسیه در نخستین مصاحبه اش پس از بیرون‌شدن از حالت کما به نشریه Der Spiegel گفته است که در مسمومیت وی پوتین دست دارد.

ویچسلاف والودین، رئيس مجلس نمایندگان (دوما) روسیه در واکنش به این اتهام گفته است که پس از مسمومیت ناوالنی، از پیلوت‌ها و داکترها تا رئيس جمهور برای نجات وی تلاش کردند و اتهام وی به اظهارات یک فرد غیرصادق می‌ماند.

اولین مصاحبه ناوالنی پس از بیرون‌شدن از حالت کما - اسپوتنیک افغانستان
اولین مصاحبه ناوالنی پس از بیرون‌شدن از حالت کما

در این گفته‌های والودین که در سایت رسمی مجلس نمایندگان روسیه نشر شده، آمده است: "ناوالنی – یک انسان بی‌شرم و رذل است. پوتین زندگی او را نجات داد. اگر آنچه با او اتفاق افتاد توسط استخبارات کشورهای غربی برنامه‌ریزی شده باشد، آنزمان ادعای وی منطقی بوده می‌تواند. همه صادقانه برای نجات او تلاش کردند: از یپلوت‌ها و داکترها تا رئیس جمهور. و چنین الفاظ را تنها یک فرد غیرصادق گفته می‌تواند".

قابل ذکر است که کابینه وزیران آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتمبر) اعلام کرد که متخصصان لابراتوار ارتش آلمان تشخیص کرده است که ناوالنی توسط یک ماده سمی از گروه "نوویچوک" مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، بلوگر روسی به تاریخ ۲۰ اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

پس از سپری‌شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم توسط طیاره به کلینیک Charite در برلین انتقال دادند.

کلینیک Charite به تاریخ ۲۳ سپتمبر اعلام کرد که ناوالنی از بستر مرخص شده و وضعیت صحی وی قناعت‌بخش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала