Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آرسنال – لیورپول؛ تکرار دیدار سوپر جام جزیره

© AFP 2023 / Paul EllisМатч между командами "Ливерпуль" и "Атлетико Мадрид" на стадионе в Ливерпуле
Матч между командами Ливерпуль и Атлетико Мадрид на стадионе в Ливерпуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به فاصله تنها  3 روز باز هم لیورپول و آرسنال در آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت، این مرتبه در جام اتحادیه.

به گزارش اسپوتنیک، دور چهارم رقابت‌های جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس یا مرحله یک هشتم نهایی این بازی‌ها امشب با دیدار تیم‌های لیورپول و آرسنال در ورزشگاه آنفیلد به پایان می‌رسد.

شرایط لیورپول؛

چند روز دیگر، 5 سال می‌شود که یورگن کلوپ سرمربی لیورپول شده و از همان ابتدای حضورش در انگلیس به تعداد زیاد مسابقات و فشردگی آنها معترض بوده. آقای‌معمولی بیش از همه با فلسفه جام ‌اتحادیه مشکل داشته و هیچ‌وقت هم این تورنمنت را جدی نگرفته. خیلی بازی‌ها را با بازیکنان جوان و کم‌تجربه پیش برده و در نهایت هم تیمش خیلی زود حذف شده.

با وجود شروع خوب در لیگ برتر و 3 برد متوالی، بعید است کلوپ خیلی این یکی نبرد مقابل آرسنال را جدی بگیرد. چه بسا تهِ دلش هم مشکلی با حذف شدن نداشته باشد. سال قبل که آرسنال را حذف کردند، به‌خاطر تداخل با جام جهانی‌ باشگاه‌ها مجبور شدند با تیم زیر 23 ساله‌های خودشان به مصاف استون‌ویلا بروند. حالا باید دید سرانجام کلوپ این تورنمنت را جدی می‌گیرد یا خیر؟

وضعیت آرسنال؛

میکل آرتتا می‌داند تیمش برای حضور در کورس قهرمانی لیگ برتر حالا حالاها کار دارد، برای همین دل به رقابت‌های حذفی بسته. آرسنال فصل قبل از جام ‌اتحادیه خیلی زود توسط لیورپول کنار رفت اما در جام‌ حذفی وقتی کسی انتظار نداشت جام گرفت. حالا به طور قطع مدعی قهرمانی در این 2 تورنمنت است.

البته در جام ‌اتحادیه خیلی سابقه خوبی نداشته‌اند و جالب است بدانید حتی آرسن ونگر هم هیچ‌گاه در این تورنمنت جام نگرفت. آرتتا خوشحال خواهد شد اگر بتواند جامی که برای خیلی از مربیان اهمیتی ندارد را به افتخاراتش اضافه کند. او جوان است و جاه‌طلب و این قهرمانی‌ها برایش رزومه خوبی خواهد شد.

آرسنال در دیدار روز دوشنبه برابر لیورپول بازیکنانی مانند نیکولاس پپه، باکایو ساکا و ادی انکیتا را که همگی در دور سوم جام اتحادیه در پیروزی برابر لسترسیتی بازی کرده بودند روی نیمکت ذخیره‌ها نشاند و حالا همه این بازیکنان می‌توانند با سرعت بالای خود دردسر‌هایی را برای لیورپول ایجاد کنند.

آخرین جدال

همین 3 روز پیش در لیگ برتر، لیورپول موفق شد در آنفیلد 3 بر یک آرسنال را شکست دهد. لاکازت ابتدا توپچی‌ها را پیش انداخت اما تیم کلوپ با گل‌های مانه، رابرتسون و ژوتا این گل را تلافی کرد.

مصدومان 2 تیم

جوردن هندرسون کاپیتان تیم فوتبال لیورپول بازی امشب این تیم برابر آرسنال را به دلیل مصدومیت از دست داده است. او که روز 20 سپتامبر در نیمه اول دیدار برابر چلسی مصدوم شد و جای خود را به تیاگو آلکانتارا داد هنوز به آمادگی کامل دست پیدا نکرده است. علاوه بر کاپیتان، اوکسلید چمبرلین و جوئل ماتیپ نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی لیورپول در این بازی نخواهند بود.

کاستاس سیمیکاس هم به دلیل مشکل کشاله ران که در پیروزی 2 - 7 برابر لینکلن در دور سوم دچارش شد، دیگرغایب این دیدار است. همچنین تیاگو آلکانتارا بازیکن جدید سرخپوشان که مبتلا به بیماری کووید 19 شده است و در قرنطینه به سر می‌برد در این بازی نمی‌تواند لیورپول را همراهی کند.

در تیم آرسنال هم بازیکنانی مانند کالوم چمبرز، پابلو ماری، گابریل مارتینلی، شکوردان مصطفی و "اسمیت رو" همگی به دلیل مصدومیت غایب هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала