رهبر خودخوانده قره‌باغ: ایران یکی از اهداف جنگ قره‌باغ است

© Sputnik / Aram Nersesyanرهبر خودخوانده قره‌باغ: ایران یکی از اهداف جنگ قره‌باغ است
رهبر خودخوانده قره‌باغ: ایران یکی از اهداف جنگ قره‌باغ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور خودخوانده قره‌باغ کوهستانی به این باور است که یکی از اهداف درگیری در این منطقه، ایران می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، آرایک هاروتیان، رئيس جمهور خودخوانده جمهوری قره‌باغ کوهستانی در جریان نشست خبری در جواب به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا از جانب ایران نیز سگنال‌هایی درمورد این جنگ رسیده است یا خیر، گفت که به‌جز چند اعلامیه عادی، طرف قره‌باغ اقدامات مشخص دیگر را ندیده است.

مشاور بشاراسد: ترکیه درگیری بین ارمنستان و آذربایجان را شعله‌ور می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
مشاور بشاراسد: ترکیه درگیری بین ارمنستان و آذربایجان را شعله‌ور می‌کند

وی گفت: "اما می‌خواهم بگویم که یکی از مخاطبان این جنگ (درگیری‌های مسلحانه) ایران است، زیرا این جنگ علیه ایران نیز جریان دارد. ما درمورد مشکلات مذهبی بخصوص در شمال ایران (جایی که آذربایجانی‌ها زندگی می‌کنند) می‌دانیم".

وزارت دفاع آذربایجان به تاریخ ۲۷ سپتمبر اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان مناطق مسکونی در منطقه سرحدی قره‌باغ را تیرباران کرده است که در نتیجه آن افراد ملکی جان باخته اند. براساس اعلامیه وزارت دفاع ارمنستان، قره‌باغ "هدف حملات هوایی و راکتی" قرار گرفته است.

شماری از کشورها منجمله روسیه و فرانسه طرفین را به خویشتن‌داری فرا خوانده اند. ترکیه اعلام کرده است که در صورت درخواست، آماده است از آذربایجان حمایت کند.

بحران قره‌باغ در ماه فبروری سال ۱۹۸۸ زمانی آغاز شد که ولایت قره‌باغ کوهستانی خودمختاری اعلام نموده و اخراج‌شدنش از ساختار آذربایجان را اعلام کرد.

در جریان رویارویی مسلحانه سال‌های ۱۹۹۲ – ۱۹۹۴ آذربایجان کنترول بر قره‌باغ کوهستانی و هفت منطقه مربوط به آن را از دست داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала