معاون سردبیر شبکه «دوژد» و دو روزنامه نگار فرانسوی در درگیری‌های قره‌باغ زخمی شدند

© REUTERS / Ministry of Foreign Affairs of Armeniaمعاون سردبیر شبکه «دوژد» و دو روزنامه نگار فرانسوی در درگیری‌های قره‌باغ زخمی شدند
معاون سردبیر شبکه «دوژد» و دو روزنامه نگار فرانسوی در درگیری‌های قره‌باغ زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز اطلاع رسانی ارمنستان می‌گوید که دو رونامه نگار لو موند هنگام بمباران در قره باغ کوهستانی زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز اطلاع رسانی ارمنستان با نشر بیانیه‌ای می‌گوید که دو روزنامه نگار فرانسوی «لو موند» در جریان بمباران آذربایجان در قره باغ کوهستانی زخمی برداشتند.

در بیانیه این مرکز آمده است: دو روزنامه نگار روزنامه فرانسوی لو موند در نتیجه بمباران نیروهای مسلح آذربایجان در نزدیکی شهر مارتونی زخم برداشتند و به شفاخانه منتقل شدند.

«تیخون دزادکو» سردبیر شبکه تلویزیونی «دوژد» همچنان از زخمی شدن معاونش در قره باغ کوهستانی خبر داد.

پسر نخست‌وزیر ارمنستان برای جنگ به قره‌باغ کوهستانی رفت - اسپوتنیک افغانستان
پسر نخست‌وزیر ارمنستان برای جنگ به قره‌باغ کوهستانی رفت

سردبیر «دوژد» در کانال تلگرام خود نگاشته است: دیمیتری ایلووسکی معاون سردبیر دوژد در شهر مارتونی در قره باغ کوهستانی زیر بمباران قرار گرفت و در حال حاضر در پناهگاه به سر می‌برد.

روز یک‌شنبه 27 سپتمبر و به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف قره‌باغ کوهستانی به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

اختلاف دو کشور برسر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала