واکنش روسیه به استخدام تروریست ها از سوریه به قره باغ

© Fotolia / vesta48مسکو کرملین
مسکو کرملین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه در مورد اطلاعات مبنی بر استخدام تروریست ها از سوریه به قره باغ توضیحات داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که گزارشات رسانه ها در مورد استخدام تروریست ها از شمال سوریه به منطقه درگیری ناگورنا-قره باغ  نگران کننده است.

وی افزود: " تصاویر ویدئویی و عکس های که در شبکه های اجتماعی منتشر گردیده، می توان گفت که اطلاعات در مورد استخدام گسترده شبه نظامیان در شمال سوریه و انتقال آنها به منطقه درگیری قره باغ نگران کننده است".

اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت اردوغان به آتش بس در قره باغ

قسمی که قبلاً اخبار گردید، طبق اطلاعات موجوده که روسیه با خود دارد، اعزام نیروهای مسلح غیرقانونی منجمله از سوریه و لیبیا در منطقه درگیری قره باغ جریان دارد که هدف آن، شرکت مستقیم در فعالیت های محاربوی می باشد.

وزیر دفاع آذربایجان به تاریخ 27 سپتامبر گفته بود که قوای مسلح ارمنستان مناطق سرحدی را از آنطرف سرحد قره باغ مورد هدف قرار دادند که به اساس اطلاعات در دست داشته، چند تن نظامی و غیر نظامی کشته شدند.

به گفته وزیر دفاع ارمنستان، قره باغ تحت حملات هوائی و راکتی قرار گرفت. ایروان اظهار داشته است که باکو تعرض را به طرف قره باغ آغاز کرده است. اما جمهوری ناگونا-قره باغ خبر داده است که نیروهای توپچی آذربایجان مناطق مسکونی قره باغ را هدف قرار دادند.

کشور ارمنستان برای اولین بار مسلح شدن عمومی اتباع ذکور کشور را اعلام کرده است. رئیس جمهور آذربایجان در مناطق سرحدی با ارمنستان را حالت اضطرار و در بعضی مناطق قیودات شب گردی را اعلام نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала