واکنش کرملین به اتهامات ناوالنی به آدرس رئيس جمهور پوتین

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کرملین به اتهامات ناوالنی به آدرس رئيس جمهور پوتین
واکنش کرملین به اتهامات ناوالنی به آدرس رئيس جمهور پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئيس جمهور روسیه اعلام کرده است که اتهامات الکسی ناوالنی به آدرس رئيس جمهور روسیه، توهین‌آمیز، بی‌اساس و غیر قابل قبول اند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه، ۱ اکتوبر) با ابراز نظر درمورد اظهارات الکسی ناوالنی، بلوگر منتقد حکومت روسیه مبنی بر اینکه گویا ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه در قضیه مسمومیت وی دست دارد، به خبرنگاران گفت:‌ "ما به این باوریم که چنین اتهامات به آدرس رئيس جمهور روسیه کاملا بی‌اساس و غیر قابل قبول می‌باشند".

واکنش رئيس مجلس نمایندگان روسیه به اتهامات ناوالنی به آدرس پوتین - اسپوتنیک افغانستان
واکنش رئيس مجلس نمایندگان روسیه به اتهامات ناوالنی به آدرس پوتین

پسکوف خاطر نشان ساخت: "علاوه بر این، شماری از این اظهارات را ما توهین‌آمیز و غیر قابل قبول می‌پنداریم. ما می‌خواهیم تحقیقات انجام دهیم تا بدانیم که با بیمار برلینی چه اتفاق افتاده است. برای این کار نیاز است تا از آنهایی که علایم مسمومیت را در معاینات شان دریافت کرده اند، معلومات بدست آوریم".

پیش از این الکسی ناوالنی، بلوگر منتقد حکومت روسیه در نخستین مصاحبه اش پس از بیرون‌شدن از حالت کما به نشریه Der Spiegel گفته است که در مسمومیت وی پوتین دست داشته است.

قابل ذکر است که کابینه وزیران آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتمبر) اعلام کرد که متخصصان لابراتوار ارتش آلمان تشخیص کرده است که ناوالنی توسط یک ماده سمی از گروه "نوویچوک" مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، بلوگر روسی به تاریخ ۲۰ اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

پس از سپری‌شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم توسط طیاره به کلینیک Charite در برلین انتقال دادند.

کلینیک Charite به تاریخ ۲۳ سپتمبر اعلام کرد که ناوالنی از بستر مرخص شده و وضعیت صحی وی قناعت‌بخش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала