کشته و زخمی‌شدن ۱۲ پاکستانی در نتیجه حمله پناهجویان افغانی در اروپا

© AFP 2023 / Aris Messinisکشته و زخمی‌شدن ۱۲ پاکستانی در نتیجه حمله پناهجویان افغانی در اروپا
کشته و زخمی‌شدن ۱۲ پاکستانی در نتیجه حمله پناهجویان افغانی در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه درگیری بین پناهجویان افغانی و پاکستانی در شمال غرب بوسنی و هرزگوین، دو تن کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، اله شیلدیدیچ، سخنگوی پولیس ولایت اونا – سانا در شمال غرب کشور بوسنی و هرزگوین گفته است که در نتیجه درگیری پناهجویان از افغانستان و پاکستان دو تن کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

شیلدیدیچ در ماه اگست سال ۲۰۱۹ گفته بود که هجوم مهاجران در منطقه سرحدی با کرواسی وضعیت اضطراری ایجاد کرده است. علاوه بر افزایش جرایم، وضعیت بهداشتی نیز در این منطقه به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. براساس اطلاعات وزارت صحت این کشور، اکثریت پناهجویان به ایدز، هپاتیت و توبرکلوز مبتلا اند، در تابستان سال گذشته تقریبا یک هزار پناهجو به بیماری جلدی جرب یا گال مبتلا شده بودند.

بازداشت پناهجویان غیرقانونی افغان در نزدیکی سرحد کرواسی - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت پناهجویان غیرقانونی افغان در نزدیکی سرحد کرواسی

سخنگوی پولیس اونا – سانا درمورد درگیری پناهجویان افغانی و پاکستانی گفت: "حوالی سال ۲۲:۱۵ به وقت محلی، یک باشنده منطقه ژیگار به اداره پولیس شهر بیخاج تماس گرفت و خبر داد که در نزدیکی کوه پلیشیویسا درگیری دسته‌جمعی میان دو گروه پناهجویان آغاز شده که تلفات نیز در پی داشته است".

وی افزود: "دو پناهجو کشته شده اند و ۱۰ تن شدیدا زخمی شده اند، هشت تن دیگر زخم‌های سطحی برداشته اند. صحبت درمورد شهروندان پاکستان است، تمام زخم‌ها با استفاده از سلاح سرد – چاقو و چوب ایجاد شده اند. براساس اظهارات آنها، بالای شان یک گروه دیگر پناهجویان از افغانستان حمله کرده اند".

در حال حاضر، پولیس تحقیقات را آغاز نموده و به باور آنها، پناهجویان افغانی به جانب سرحد کرواسی فرار نموده و تلاش دارند به‌طور غیرقانونی از سرحد بگذرند.

براساس آمار مقامات اونا – سانا، تا حالا حدود ۱۰ هزار پناهجو از طریق این ولایت به جانب غرب عبور کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала