کشف داروی طبیعی برای مقابله با ویروس کرونا

© REUTERS / Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAM/CDCکشف داروی طبیعی برای مقابله با ویروس کرونا
کشف داروی طبیعی برای مقابله با ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تیم بین‌المللی از دانشمندان امریکایی و چینی دریافتند که یک آنزیم طبیعی کاتالاز می‌تواند با سرکوب تکثیر کرونا در برابر علائم آن موثر باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Advanced Materials، دانشمندان امریکایی و چینی کشف کرده‌اند که یک آنزیم طبیعی کاتالاز می‌تواند با سرکوب تکثیر ویروس کرونا در برابر علائم این بیماری موثر باشد.

محققان کشف کردند که این آنزیم دارای اثرات ضد التهابی است و قادر به تنظیم تولید سیتوکین‌ها است، که مولکول‌های پروتئین، گلبول‌های سفید ترکیب ‌کند. سیتوکین‌ها در پاسخ ایمنی نقش دارند و در مقادیر بیش از حد می‌توانند التهاب سیستمیک کشنده‌ای را تحریک کنند. کاتالاز همچنان می‌تواند از سلول‌های که سطح داخلی آلوئول در شش‌ها را پوشش می‌دهد، محافظت کند.

علاوه براین، آزمایشات نشان داده است که کاتالاز می‌تواند تکثیر ویروس کرونا را در میمونهای رزوس بدون این که اثرات سمی ایجاد کند، سرکوب کند.

پیش از این، در 24 سپتمبر گزارش شد که دانشمندان دانشگاه واشنگتن دارویی را از ترکیب آنتی بادی‌ها ایجاد کرده بودند که به‌طور موثر مکانیسم عفونت کرونا را شناسایی و مسدود کرده و مانع ورود آن به سلول‌ها شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала