تلاش اتمر برای کسب حمایت علمای دینی در مذاکره با طالبان

© Photo / MFAحنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان
حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درحالیکه کابل پیش از این نیز برای کسب حمایت علما جهت مشروعیت‌زدایی از جنگ در افغانستان تلاش کرده بود سرپرست وزارت خارجه این کشور بار دیگر خواستار کمک علمای کشورهای اسلامی به روند صلح شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر؛ سرپرست وزارت خارجه افغانستان در یک تماس ویدئویی با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مقیم کابل درباره پیشرفت‌ها و چالش‌های مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه افغانستان، اتمر در این دیدار از توقعات دولت افغانستان نسبت به حمایت و پشتیبانی سازمان همکاری‌های اسلامی و کشور‌های عضو آن سازمان صحبت کرد.

دیدار اتمر با رئیس‌جمهور تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اتمر با رئیس‌جمهور تاجیکستان

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در ادامه نیز پیرامون به کاهش خشونت‌ها، موفقیت روند صلح میان تیم مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان صحبت نموده و خواستار ایفای نقش علمای کشورهای اسلامی در حمایت از مذاکرات صلح و موفقیت این روند شد.

اتمر افزود: نیاز است تا اختلافات جزئی روی دستورکار مذاکرات از میان برداشته شده و مذاکرات روی کارشیوه اصلی آغاز شود که دربرگیرنده آتش‌بس فراگیر، امنیت، ادغام مجدد، مشارکت سیاسی، و تضمین‌های بین‌المللی است.

دولت افغانستان پیش از این با برگزاری نشست عالمان دینی از جمله برای مشروعیت‌زدایی از جنگ در این کشور تلاش کرده بود.

طالبان اما با بی‌توجهی به قطعنامه این نشست‌ها برگزاری آن‌ها را فرمایشی و به درخواست آمریکا خوانده و تصریح کرده بود که این نشست‌ها هیچ اثری در "مبارزه" آن‌ها ندارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала