روسیه می خواهد رقیب فضاپیمای امریکایی قابل بکار گیری پیاپی را بسازد

© AP Photo / NASAروسیه می خواهد رقیب فضاپیمای امریکایی قابل بکار گیری پیاپی را بسازد
روسیه می خواهد رقیب فضاپیمای امریکایی قابل بکار گیری پیاپی را بسازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو شرکت روسی تصمیم به ساخت یک فضاپیمای باری قابل بکار گیری پیاپی را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت دولتی «روس کاسموس» و شرکت خصوصی «سیستم های حمل و نقل فضایی قابل بکار گیری پیاپی» روسیه تصمیم به ساخت یک فضاپیمای باری قابل بکار گیری پیاپی را گرفته اند.

طراحان این پروژه روسی بر این باورند، که فضاپیمای ساخت آنها باید بتواند با فضا پیمای Crew Dragon متعلق به ایلان ماسک کارآفرین امریکایی رقابت کند.

سفینه درگن امریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
سفینه "درگن" امریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید + ویدیو

این خبرنامه خاطرنشان می کند، که تحویل بار به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و بازگشت به زمین با فضاپیمای  Crew Dragon حدود 150 میلیون دالر هزینه در بر خواهد داشت  در حالی که قرار است هزینه رفت و آمد با فضاپیمای ساخت روسیه حدود 69 میلیون دالر باشد.

قرار است سفینه باری «Argo» که به طور مشترک توسط شرکت دولتی «روس کاسموس» و شرکت خصوصی«سیستم های حمل و نقل فضایی قابل بکار گیری پیاپی» ساخته می شود،  تا سال 2024 تکمیل شود. از سال 2025 که سالانه حداکثر سه پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی برنامه ریزی شده است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، دیمیتری روگوزین مدیر کل «روس کاسموس» پس از پرتاب سفینه Crew Dragon به به ایستگاه فضایی بین المللی ، از رفتار تمسخرآمیز ایالات متحده شکایت کرد. به گفته وی، پس از آزمایش موفقیت آمیز این فضا پیما در واشنگتن ، امریکایی ها شروع به مسخره کردن و شوخی با وی کردند ، اگرچه "بهتر بود  که از سایوز ما و سازندگان شوروی آن و مهندسان روسی که در سالهای اخیر به مدرن سازی این قابل اعتمادترین فضا پیمای سرنشین دار در جهان ادامه داده اند ، تشکر می کردند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала