مشاور پیشین ترامپ: ترامپ می خواهد ناتو را ترک کند

© AP Photo / Evan Vucciمشاور پیشین ترامپ: ترامپ می خواهد ناتو را ترک کند
مشاور پیشین ترامپ: ترامپ می خواهد ناتو را ترک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهور امریکا گفته است، که در صورت انتخاب دوباره رئیس جمهور کنونی امریکا، وی ناتو را ترک خواهد کرد. 
ترامپ و همسرش کرونایی شدند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ و همسرش کرونایی شدند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو، جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در مصاحبه با رادیو تایمز روز پنجشنبه گفته است، که در صورت انتخاب دوباره ای ترامپ، او ناتو را ترک خواهد کرد. 

بولتون گفت: "این طور نیست که ما او را متقاعد کنیم که ناتو در واقع یک اتحاد بسیار خوب است، او تنها دید که نمی تواند از مرز عبور کند و خواستار عقب نشینی نیروها شود".

از دید وی، اگر ترامپ برای دوره دوم انتخاب شود ، «سد سیاسی» که مانع بیرون شدن وی از اتحاد می شود، به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

پیش از این، در ماه سپتامبر، مقامات پیشین دولت ریاست جمهوری در مورد تمایل ترامپ برای خروج ایالات متحده از ناتو در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری صحبت کردند.  در تابستان 2018 ، در جریان اجلاس سران کشورهای عضو ناتو ، رهبر امریکایی به مشاور امنیت ملی خود گفت، که هیچ نقطه ای از وجود اتحاد نمی بیند و پیشنهاد کرد ایالات متحده از آن خارج شود.

یادآوری می کنیم، که ترامپ بارها از کشورهای عضو به دلیل کمبود هزینه های نظامی انتقاد کرده است. به گفته رهبر امریكا ، كشورهای ناتو به جای دو درصد تعیین شده، باید چهار درصد از تولید ناخالص داخلی را برای نیازهای نظامی اختصاص دهند. ایالات متحده 3.58 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را بیش از هر کشور دیگری صرف ناتو می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала