گنجانیدن ۷۸ میلیون افغانی پول تشویقی برای پروژه های دارای اولویت مردم بامیان در بودجه مالی سال ۱۴۰۰

© Sputnik / D.Fuladiگنجانیدن ۷۸ میلیون افغانی پول تشویقی برای بامیان پروژه های دارای اولویت مردم در بودجه مالی سال ۱۴۰۰
گنجانیدن ۷۸ میلیون افغانی پول تشویقی برای بامیان پروژه های دارای اولویت مردم در بودجه مالی سال ۱۴۰۰ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان ولایت بامیان که از هشت ولسوالی به شمول مرکز در این نشست گرد آمده بودند، ترمیم جاده ها و ساخت کلینیک در ولسوالی نمبر دوم یکه‌ولنگ را از خواسته‌های مهم مردم این ولایت بیان کردند.
برگزاری نشست فوق العاده امنیتی رهبری حکومت در ولایت بامیان  - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری نشست فوق العاده امنیتی رهبری حکومت در ولایت بامیان 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مقام‌های وزارت مالیه در سفری به ولایت بامیان با راه‌اندازی جلسه مشوره‌دهی به منظور بررسی نیازمندی‌های مردم این ولایت و گنجانیده شدن این خواسته‌ها در فهرست بودجه‌های اشتراکی، اعلام کرده‌اند که در بودجه مالی سال ۱۴۰۰ این نیازمندی‌ها در اولویت کاری حکومت قرار خواهد گرفت.
وزارت مالیه و مستوفیت ولایت بامیان نشست مشورتی را پیرامون گنجانیدن پروژه‌هایی که در اولویت مردم قرار دارد را در سند بودجه، برگزار کرده و از تطبیق این پروژه‌ها از طریق ۷۸ میلیون افغانی پول تشویقی برای ولایت بامیان خبر داده‌اند.
مولوی عتیق الله عتیق، معاون والی بامیان در این نشست مشورتی گفت: "برای اولین بار حکومت با برگزاری یک نشست مشور‌تی پروژه‌هایی را که در اولویت مردم قرار دارد را ارزیابی کرده و پس از بررسی، آن‌را تطبیق می‌کند؛ چیزی که حداقل در ۱۵ سال گذشته شاهد آن نبودیم".
سید جواد حسینی، مستوفی ولایت بامیان نیز هدف از راه‌اندازی این نشست را رفع نیازمندی‌های مهم و اساسی که در اولویت مردم قرار دارد، خوانده و این نشست را در انکشاف متوازن این ولایت مهم خواند. 
باشندگان ولایت بامیان که از هشت ولسوالی به شمول مرکز در این نشست گرد آمده بودند، ترمیم جاده ها و ساخت کلینیک در ولسوالی نمبر دوم یکه‌ولنگ را از خواسته‌های مهم مردم این ولایت بیان کردند.
به گفته باشندگان بامیان و نماینده‌های شوراهای محلی، نبود سرک‌های معیاری و مسدود شدن آن‌ها در فصل زمستان، همه ساله از مسافرینی که از این مسیرها رفت و آمد می‌نمایند، قربانی گرفته و باید حکومت در مورد ترمیم و ایجاد جاده‌های بدیل توجه جدی داشته باشد.
مقام‌ها در ولایت بامیان می‌گویند، ۷۸ میلیون افغانی پول تشویقی که از سوی حکومت برای ولایت بامیان در نظر گرفته شده، با مشوره مردم و سنجش اولویت‌ها به مصرف خواهد رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала