امروز طیاره دوم آذربایجان ساقط گردید

© REUTERS / Eduard Korniyenkoطیاره تهاجمی - سو - 25
طیاره تهاجمی - سو - 25 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارمنستان اعلام نموده است که امروز طیاره دوم جنگی آذربایجان را ساقط نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان ستپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از طریق صفحه فس بوک خود خبر داد که اردوی قره باغ امروز طیاره دوم محاربوی آذربایجان را ساقط کرده است.

وی در صفحه فسبوک خود افزوده است: "قوای دافع هوا ارمنستان حوالی ساعت 12:15 (11:15 به وقت مسکو) در سمت شمال شرقی خط جنگ یک طیاره دشمن و در جهت شمالی از ساعت 12:07 تا 12:10 - دو پهپاد دشمن را ساقط نموده اند".

نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه اجیران مسلح را به ارمنستان استخدام نموده است

این در حالی است که چند دقیقه قبل، قره باغ از سرنگونی یک هلیکوپتر و یک طیاره جنگی قوای هوائی آذربایجان در قلمرو این جمهوریت به رسمیت شناخته نشده خبر داده بود.

نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان امروز اعلام نمود که ترکیه هزاران اجیر را از مناطق تسخیر شده در شمال سوریه، برای جنگ تعلیم و تربیه نموده به قره باغ کوهی برای جنگ استخدام نمود است.

قابل ذکراست که درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوری 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала