ترکیه در کندهار یک جنرال قنسولگری تازه می سازد

© Facebook account of Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA)ترکیه در کندهار یک جنرال قنسولگری تازه می سازد
ترکیه در کندهار یک جنرال قنسولگری تازه می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ترکیه در کابل در دیدار با معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان از ساخت جنرال کنسولگری این کشور در کندهار خبر داد. 
پرچم طالبان در ترکیه؛ حکومت افغانستان می‌گوید ترکیه باید علیه آنها اقدام کند - اسپوتنیک افغانستان
پرچم طالبان در ترکیه؛ حکومت افغانستان می‌گوید ترکیه باید علیه آنها اقدام کند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان نوشت: معین سیاسی وزارت امور خارجه میرویس ناب با سفیر ترکیه مقیم کابل اوزهان ارطغرل دیدار و گفتگو کرد. میرویس ناب افزون بر ابراز خیرمقدم‌ به سفیر ترکیه از بیانیهٔ وزارت خارجه ترکیه در مورد مذاکرات صلح افغانستان سپاسگزاری کرد. ناب، ضمن اشاره به اهمیت روابط دو کشور افزود: پیمان راهبردی میان دو کشور زمینهٔ‌ گسترش بیشتر روابط را در همه بخش‌ها ایجاد کرده و نیاز است تا برای اجرایی‌شدن این پیمان برنامهٔ کاری مشترک را تهیه کنیم.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که سپس سفیر ترکیه افزون بر ابراز سپاس از ملاقات با معین سیاسی و صحبت در مورد روابط دو کشور گفت: ما آمادهٔ همکاری در تهیهٔ برنامهٔ‌عمل برای اجرای پیمان راهبردی هستیم. وی افزود، که در آستانهٔ صدمین سالگرد تأسیس روابط دیپلوماتیک میان دو کشور قرار داریم و برای تجلیل از آن باید مشترکاً برنامه‌هایی را در هماهنگی با سایر نهادها و ادارات دولت افغانستان و ترکیه تهیه و اجرا کنیم. این برنامه‌ها می‌توانند در افغانستان و ترکیه برگزار شوند. وی از گشایش جنرال قونسلی جدید ترکیه در کندهار نیز خبر داد.

وزارت امور خارجه افغانستان افزوده است، که معین سیاسی از تأسیس جنرال قونسلی ترکیه در قندهار در آیندهٔ نزدیک استقبال کرده گفت: این کار سبب تقویت و گسترش روابط دو کشور خواهد شد. ناب از صدور اگریمان برای امیر رامین سفیر جدید افغانستان در ترکیه سپاسگزاری کرده گفت: آقای رامین از دیپلماتان برجسته و با تجربه در عرصه همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌‌یی است و یقین داریم که حضور وی در سمت سفیر در ترکیه، سبب گسترش مناسبات دو کشور خواهد شد.

در این خبرنامه همچنان آمده است، که در اخیر دو طرف در مورد پیشرفت روند مذاکرات صلح در دوحه، کار مشترک برای ایجاد اجماع منطقه‌‌یی و جهانی در حمایت از صلح، ضرورت و اهمیت برقراری آتش‌بس، تلاش جدی برای استفادهٔ موثر از ظرفیت پروسهٔ استانبول - قلب آسیا، کنفرانس ژنیو و اهمیت آن برای افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

یادآوری می کنیم، که ترکیه یکی از کشورهای است که در بخش آموزش و پرورش چند مکتب برای دانش آموزان افغانستان ساخته است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала