نشست سه جانبه میان مقام های افغانستان، امریکا و تاجیکستان 

© facebook Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA)نشست سه جانبه میان مقام های افغانستان، امریکا و تاجیکستان 
نشست سه جانبه میان مقام های افغانستان، امریکا و تاجیکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از آمادگی‌ها برای برگزاری نشست سه جانبه وزیران افغانستان، امریکا و تاجیکستان خبر داد.
وزارت خارجه افغانستان در واکنش به سخنان ترامپ: در روند صلح درجایگاه مناسب هستیم - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه افغانستان در واکنش به سخنان ترامپ: در روند صلح درجایگاه مناسب هستیم

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز جمعه ۱۱ میزان ۱۳۹۹ نوشت: عصر دیروز، نشست مقدماتی به هدف آمادگی‌ها و کار روی آجندای نشست سه جانبه وزیران امور خارجه افغانستان، امریکا و تاجیکستان که قرار است در آینده نزدیک برگزار گردد، با اشتراک میرویس ناب و مظفر حسین زاده معینان وزارت های امور خارجه افغانستان و جمهوری تاجیکستان و جاناتن هینیک و خانم نانسی جاکسن معاونان وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی، از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.
این وزارت افزوده است، که در این نشست، معین سیاسی وزارت امور خارجه، ایالات متحده امریکا را همکار راهبردی و جمهوری تاجیکستان را همسایه مهم با مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی برای کشورش دانسته، تقویت و گسترش همکاری دو جانبه و چند جانبه میان افغانستان و تاجیکستان را از اولویت های اساسی سیاست خارجی افغانستان خواند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که ناب در باره آغاز مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و فرصت‌ها و چالش‌های موجود در این راستا نیز صحبت کرده، حضور پر رنگ جامعه جهانی در نشست افتتاحیه و حمایت همه جانبه آنان از آغاز مذاکرات صلح را برای افغانستان مهم خوانده، بر حمایت کشورهای منطقه و جهان از کاهش خشونت و برقراری آتش بس که خواست مهم و اساسی دولت و مردم افغانستان است، تاکید کرد.
این وزارت همچنان نوشته است، که در ادامه، اشتراک کنندگان، با ابراز خرسندی از آغاز مذاکرات صلح، در باره تقویت و گسترش همکاری های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و سرحدی میان افغانسان و تاجیکستان با همکاری ایالات متحده امریکا صحبت و تبادل نظر کردند و تلاش های مشترک هر سه کشور را در پیوند به گسترش و تقویت سرمایه‌گذاری، تجارت و ترانزیت، اتصال منطقه یی، انرژی و برق، مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته، مهم و اساسی خواندند.
در پایان، اشتراک کنندگان با اشاره به مباحث و موضوعات مطرح شده در این نشست، اظهار داشتند که در صورت نیاز به تماس‌ها و مشوره های خویش در باره اجندای نشست مورد نظر، ادامه خواهند داد.

یادآوری می کنیم، که نشست سه جانبه در حالی برگزار خواهد شد، که گفت و گوهای صلح میان نمایندگان افغانستان و گروه طالبان در جریان است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала