کی ها بیشتر شما را به کرونا آلوده می کنند

© AFP 2023 / Mohamad Abd Abazidکودکان
کودکان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کودکان و جوانان بیشترین نقش را در شیوع نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) بازی میکنند.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج تحقیقات دانشمندان در مجله Science منتشر شد.  کارشناسان دانشگاه پرینستون، دانشگاه جان هاپکینز و دانشگاه کالیفرنیا حدود 85 هزار مورد تایید شده ابتلا به  SARS-CoV-2 (نام علمی نوع جدید ویروس کرونا) را در میان 575 هزار نفر از ساکنین جنوب شرقی هند برای ردیابی مسیرهای انتقال احتمالی ویروس کرونا مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نبنزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
ممکن رونمأ واکسین کرونا روسی در مقر ملل متحد رونما گردد

مشخص شد که 71 % از افراد مبتلا،  این ویروس را از طریق تماس با افراد دیگر منتقل نمی کنند اما 8 % از مبتلایان در انتقال ویروس کرونا  به  60 % از مریضان جدید نقش داشته اند.

دانشمندان همچنین  به این نتیجه رسیدند که مریضان در گروپ مبتلا شده از طریق تماس های ردیابی شده ، به طور متوسط ​​از سایر مبتلایان جوان بوده و زنان نیز در میان آنها بیشتر دیده می شوند.

به صورت عموم ، کارشناسان بر اساس مطالعات خود متوجه شده اند که حدود یک سوم موارد ابتلا این مرض  در رابطه با تماس با کودکان و جوانان است و این گروه را عامل اصلی انتشار ویروس کرونا می نامند.

11 ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسن که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала