آلمان درخواست دسترسی کنسولی به ناوالنی را رد کرده‌است

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آلمان درخواست دسترسی کنسولی به ناوالنی را رد کرده‌است
آلمان درخواست دسترسی کنسولی به ناوالنی را رد کرده‌است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آلمان درخواست دسترسی کنسولی به ناوالنی را رد کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه (3 اکتوبر) با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت امور خارجه آلمان درخواست سفارت روسیه برای دسترسی کنسولی به ناوالنی را رد کرده‌است.

این وزارتخانه یادآور شد که 24 ماه سپتمبر سال روان دادستانی کل روسیه چهارمین درخواست روسیه برای کمک‌های حقوقی آماده و تحویل طرف آلمانی شده است و روسیه همچنان مصمم به دریافت پاسخ طرف آلمانی به این درخواست است.

واکنش کرملین به اتهامات ناوالنی به آدرس رئيس جمهور پوتین - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کرملین به اتهامات ناوالنی به آدرس رئيس جمهور پوتین

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «روسیه همچنان پاسخ سوالات خود را دریافت نکرده است. همچنان درخواست سفارت روسیه برای دسترسی کنسولی به ناوالنی، از سوی وزارت خارجه آلمان رد شده است».

وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه برای بررسی وضعیت ناوالنی درنظر گرفتن عقاید داکتران آلمانی نیز اهمیت دارد، تاکید کرد: «برای داکتران آلمانی که به روسیه آمده بودند، دسترسی بدون مانع به ناوالنی و نتایج درمان وی در شفاخانه اومسک ایجاد گردید و آن ها اسناد مربوط به انتقال وی تحت مراقبت های تخصص خود را به امضا رساندند».

در ادامه تاکید شد: «به عاملان راه‌اندازی کارزار تحریک‌آمیز جهت «اهریمن سازی از روسیه» و تضعیف روابط دوجانبه توصیه می‌کنیم عاقلانه رفتار کنند، آمادگی کامل روسیه برای گفتگوهای شفاف، عادلانه و مبتنی بر حقایق در خصوص وضعیت ناوالنی همچنان پابرجاست».

الکسی ناوالنی، چهره مخالف دولت روسیه به تاریخ 20 اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

پس از سپری شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم توسط طیاره به شفاخانه شاریته در برلین انتقال دادند.

شفاخانه شاریته برلین در 23 سپتمبر از از مرخص شدن ناوالنی خبر داد و وضعیت سلامتی وی را رضایت بخش گزارش کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала