قطر: در گفت و گوهای صلح افغانستان بی‌طرف هستیم

© REUTERS / Ibraheem al Omari/REUTERS  قطر: در گفت و گوهای صلح افغانستان بی‌طرف هستیم
 قطر: در گفت و گوهای صلح افغانستان بی‌طرف هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی قطر در دیدار اعضای هیات مذاکره‌کننده افغانستان، با تأکید بر اختیار اصل بی‌طرفی از سوی قطر از روند گفت و گوهای صلح افغانستان پشتیبانی کرد.
ادامۀ اختلاف‌ها بر سر طرزالعمل مذاکرات صلح در قطر - اسپوتنیک افغانستان
ادامۀ اختلاف‌ها بر سر طرزالعمل مذاکرات صلح در قطر

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با برگزاری نشست‌های دوجانبه هیات‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در دوحه، رئیس و شماری از اعضای هیئت مذاکره‌کننده کابل با محمد بن احمد المسند مشاور امنیت ملی قطر، معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام وزارت دولت افغانستان در امور صلح، «محمد بن احمد المسند» مشاور امنیت ملی قطر در این دیدار گفت که هدف دولت کشورش از میزبانی مذاکرات برقراری صلح و ثبات در افغانستان بوده و دوحه آماده همکاری در راستای پیشبرد مؤثر مذاکرات صلح افغانستان می‌باشد.

وی با تأکید بر اختیار اصل بی‌طرفی از سوی قطر در جریان مذاکرات افزود که دولت این کشور در قبال مسایل مطرح‌شده در روند مذاکرات ابراز نظر نخواهد کرد و از استمرار روند حمایت می‌کند.

همچنین محمد معصوم استانکزی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت افغانستان نیز در این دیدار گفت که کابل با تعهد و اراده جدی برای پیشبرد مذاکرات به قطر آمده و با حوصله‌مندی این روند را به پیش خواهد برد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن ‌آل‌ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دیوان امیری نیز در دیدار با هیات دولت افغانستان با اشاره به جنبه‌های خارجی جنگ افغانستان گفت که قطر متعهد به عدم مداخله در روند مذاکرات صلح افغانستان می‌باشد و برای تداوم همکاری‌ها تلاش خواهد کرد.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر همچنین گفت که این کشور در زمینه اجرای توافقات و بازسازی و توسعه اقتصادی ما تعهد کامل دارد، از جمله اینکه از سه سال پیش تاکنون بر روی ایجاد خطوط هوایی قطر به افغانستان به عنوان یک فرصت توسعه اقتصادی کار را آغاز کرده‌است.

یادآوری می کنیم، که کشور قطر از مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان میزبانی می‌کند و پیش از این نیز میزبان نشست امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала