بازداشت اجنت های خارجی در ارمنستان

© Sputnik / Асатур Есаянцبازداشت اجنت های خارجی در ارمنستان
بازداشت اجنت های خارجی در ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیت ملی ارمنستان روز یکشنبه از بازداشت چندین تبعه خارجی مظنون به جرم جاسوسی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت ملی ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام داشت: گزارشات واقعی در مورد جمع آوری اطلاعات توسط شهروندان خارجی در مورد تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان، حمل و نقل تسلیحات، استقرار قطعات نیروهای انتظامی و همچنین افرادی که تحت حکومت نظامی بسیج شده‌اند و تعداد آنها، به دست آمده است. در تاریخ 2 اکتوبر شهروندان خارجی مظنون به جرم جاسوسی و تحریک شهروندان ارمنستان به جاسوسی بازداشت شدند. 

سرویس امنیت ملی ارمنستان خاطرنشان شد که اقدامات گسترده جستجو-عملیاتی برای افشأ کامل جرم، تشخیص سایر اتباع خارجی و شهروندان ارمنستان درگیر در پرونده و همچنین پیگرد قانونی آنها در حال انجام است.

پاشینیان صدراعظم ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در صورت ضرورت امنیت ارمنستان را تأمین می نماند

قابل ذکر است که در گزارش این سرویس از تعداد بازداشت شده گان و تابعیت آنها سخنی به میان نیامده است.

گفته شده است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز 27 سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

اختلاف دو کشور برسر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکرات برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала