ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه به منطقه برگشته است

© Photo / press office of the GOV of RAنیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان
نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم ارمنستان اظهار داشت که دخالت انقره در درگیری قره باغ گویندگی از عزم ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، صدراعظم ارمنستان طی مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد اظهار داشت که دخالت انقره در درگیری قره باغ گویندگی از عزم ترکیه برای ادامه نسل کشی ارامنه است.

پاسخ افغانستان به اعتراض ارمنستان: موقف‌ ما تغییر ناپذیر است - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ افغانستان به اعتراض ارمنستان: موقف‌ ما تغییر ناپذیر است

صدراعظم ارمنستان در این مصاحبه تصریح کرد که اروپا، در صورت ارزیابی نادرست از اهمیت جیوپلیتیکی وضعیت قره باغ، باید "منتظر ترکیه در وین" باشد. به گفته پاشینیان، انقره برای جنگ با جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ و ارمنستان، تروریست‌ها را از سوریه جذب و جابجا می‌کند و اردوی ترکیه مستقیماً در درگیری دخالت می نماید.

صدراعظم ارمنستان بیان داشت: من معتقدم که ترکیه پس از 100 سال برای ادامه نسل کشی ارامنه به منطقه قفقاز جنوبی بازگشته است.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز 27 سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و راکتی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала