روسیه در صورت ضرورت امنیت ارمنستان را تأمین می نماند

© AP Photo / Vahan Stepanyanپاشینیان صدراعظم ارمنستان
پاشینیان صدراعظم ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاشینیان صدراعظم ارمنستان اظهار داشته است که در صورت ضرورت، روسیه امنیت ارمنستان را تأمین می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، پاسشینیان تاکید کرد که در ارمنستان 102 پایگاه نظامی روسیه مستقر می باشد و سیستم مشترک وافع هوا نیز وجود دارد.

نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان حین سخنرانی با روزنامه بیلد آلمانی گفت که به این نظر وی، طبق توافقات، در صورت ضرورت روسیه مسؤلیت خود در مساعدت برای تامین امنیت در ارمنستان را ایفأ خواهد کرد.

پاسخ افغانستان به اعتراض ارمنستان: موقف‌ ما تغییر ناپذیر است - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ افغانستان به اعتراض ارمنستان: موقف‌ ما تغییر ناپذیر است

وی تاکید کرد: «در ارمنستان 102 پایگاه نظامی روسیه قرار دارد و ما سیستم مشترک دافع هوا را با خود داریم. در قرارداد ما با روسیه نوشته شده که در کدام شرایط قوای روسیه می تواند منجمله امنیت ارمنستان را تامین نماید. به این باورم که اگر چنین نیاز مطابق به توافقنامه بوجود آید، روسیه حتماً مسؤلیت خود را ایفا خواهد کرد».

جنگ در قره باغ 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان که 30 سال است دچار اختلافات ارضی بر سر مالکیت این سرزمین هستند ، یکدیگر را به انجام تحریکات متهم کردند. آذربایجان ادعا می کند که هفت روستا و چندین ارتفاع مهم استراتژیک را تحت کنترل خود درآورده است. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که پرچم این کشور  در "مناطق آزاد شده" به اهتزاز درآمده است.

ارمنستان اخبر  مربوط به تصرف این روستاهای را تکذیب کرد. در عین حال رهبری جمهوری خودخوانده  قره باغ  از دست دادن برخی از مواضع خود را گزارش داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала