ناتوانی پنتاگون درانجام نبرد‌های نیاراسته برابر رقبایی چون «روسیه، چین و ایران»

© AP Photo / U.S. Army/Spc. Zoe Garbarinoناتوانی پنتاگون درانجام نبرد‌های نیاراسته برابر رقبایی چون «روسیه، چین و ایران»
ناتوانی پنتاگون درانجام نبرد‌های نیاراسته برابر رقبایی چون «روسیه، چین و ایران» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راهبرد دفاع ملی جدید امریکا نشان می‌دهد با این که چندین دهه درگیری نیاراسته ای، پنتاگون هنوز برای چنین جنگ‌هایی آماده نیست.

امریکا از چین و روسیه در طراحی راکت های هیپرسونیک عقب مانده است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از چین و روسیه در طراحی راکت های هیپرسونیک عقب مانده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در راهبرد 2020 دفاع ملی امریکا که پنتاگون (وزارت دفاع) این کشور آن را منتشر ساخته، بر مهیا کردن کامل ارتش امریکا به فراگیری تاکتیک نبرد نامنظم  برابر رقبایی چون روسیه، ایران و چین تاکید شده است.

 به نوشته وبگاه «آسیا تایمز» در راهبرد جدید دفاع ملی امریکا  بر نبرد بالقوه با کشورها و ارتش‌های پیشرفته تا شبه نظامیان مستقر در خاورمیانه و افریقا تاکید شده و آمده است، نبرد نامنظم تنها مختص نیروها یگان ویژه نیست. در این گزارش تاکید شده که علیرغم چندین دهه درگیری نامنظم، جنگهایی که دشمنان از نقاط ضعف فناوری و تاکتیکهای ایالات متحده کار گرفته اند، پنتاگون هنوز برای این نوع جنگ آماده نیست.

در گزارش سال 2020 راهبرد دفاع ملی امریکا به چین، روسیه و ایران  به عنوان رقبای امریکا در این زمینه اشاره شده وآمده است، جنگ نامنظم به جای تکیه براقدامات نظامی سنتی مانند حملات هوایی و حملات زمینی، بیشتر متکی به فریب دیجیتالی وسلاح‌هایی که از حفره‌های موجود  در ارتش دشمن است.

 در این گزارش بر مدل‌های چین و روسیه به عنوان الگوهای برتر نبردهای نامنظم تاکید شده و به عنوان مثال درباره چین نوشته است، چین برای دستیابی به اهداف راهبردی خود، مانورهای دیپلماتیک ، فعالیت های اقتصادی و نظامی را ترکیب می کند. به عنوان مثال ، تلاش‌های دیپلماتیک و اقتصادی چین در دریای چین جنوبی تلاش برای اجرای کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل را امکان پذیر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала