59 تابوت باستانی با قدمت 2600 ساله در مصر کشف شد + عکس

© Photo / Facebook/Ministry of Tourism and Antiquities59 تابوت باستانی با قدمت 2600 ساله در مصر کشف شد + عکس
59 تابوت باستانی با قدمت 2600 ساله در مصر کشف شد + عکس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر روز شنبه از 59 تابوت تازه کشف شده باستانی رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المصراوی، خالد العنانی وزیر گردشگری و آثار باستانی در مراسم رونمایی از این تابوت‌ها گفت که آنها در منطقه باستانی «سقاره» کشف شده و مربوط به روحانیان و کارگران مصر باستان بوده اند.

مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر نیز اعلام کرد که این تابوت‌های باستانی 59 گانه در داخل چاه‌ها دفن شده بودند.

وی گفت که این بزرگ‌ترین کشف آثار باستانی از سال 2002 بوده است و حاصل کشف از سه حفاری جداگانه در سه هفته گذشته بوده که نخستین بار از 2500 سال گذشته تاکنون، در آن‌ها باز می‌شود.

العنانی همچنین گفته است که کاوش‌ها ادامه دارد و این تعداد تابوت، آخرین کشفیات نخواهد بود.

خالد العنانی می‌‌گوید: «تمامی این تابوت‌ها به دوره‌‌های پسین فرعون‌‌ها مربوط هستند که شاید سلسله بیست‌‌ و ششم فرعون‌‌ها در قرن‌‌های هفتم و ششم پیش از میلاد باشد. یعنی این تابوت‌‌ها برای بیش از 2600 سال نگهداری شده‌‌اند».

باستان شناسان در سال 2019 نیز «مخفیگاه العساسیف» را کشف کردند که متشکل از 30 تابوت چوبی رنگ شامل انسان بزرگسال، زن و کودک می‌شد.

دولت عبدالفتاح السیسی امیدوار است؛ با کشفیات تازه، بخشی از گردشگری خود را که پس از انقلاب سال 2011 و نیز چندین حوادث تروریستی و نیز اخیراً به خاطر کرونا بسیار متضرر شده است، جبران کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала