هواپیماهای سرنگون شده و "نیروهای سوم": اتهامات طرفین درگیری در قره باغ

© AFP 2023 / Vahram Baghdasaryanهواپیماهای سرنگون شده و "نیروهای سوم": اتهامات طرفین درگیری در قره باغ
هواپیماهای سرنگون شده و نیروهای سوم: اتهامات طرفین درگیری در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرف های درگیری در قره باغ یکدیگر را متهم به گلوله باری و کشتار غیرنظامیان می کنند. 
آذربایجان پیامدهای گلوله باری شهر گنجه توسط ارمنستان را نشان داد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
آذربایجان پیامدهای گلوله باری شهر گنجه توسط ارمنستان را نشان داد + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استپانیان دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان گفت، ارتش جمهوری ناشناخته قره باغ کوهستانی سه هواپیمای نیروهای مسلح آذربایجان را منهدم کرد.
وی در فیس بوک نوشت: "در حدود ساعت 12.00 (11.00 به وقت مسکو) ، یگانهای ارتش دفاع آرتراژ در جهت جنوبی سه هواپیما را سرنگون و دو تانک دشمن را مورد اصابت قرار دادند".
سرهنگ واگیف دارگاهلی، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان، به نوبه خود گفت، که اطلاعات مربوط به گلوله باری به تأسیسات نظامی در شهر گنجه "تحریک آمیز و دروغ است". وی گفت: "در نتیجه آتش دشمن، غیرنظامیان، زیرساخت های غیرنظامیان و بناهای تاریخی باستانی آسیب دیده است".
بر اساس داده های مشخص طرف آذربایجانی، در گلوله باری شهر آذربایجان توسط ارمنستان، یک نفر جان باخته و چهار نفر دیگر زخمی شده اند.

وزارت امور خارجه آذربایجان معتقد است، که اظهارات رهبری ارمنستان در مورد ادعای حضور نیروهای ترک در منطقه "تنها یک هدف را دنبال می کند - جذب یک طرف سوم در درگیری".
به نوبه خود ، رئیس جمهور قره باغ پیش ا زاین اعلام کرده بود، كه برای جلوگیری از تلفات در میان غیرنظامیان دستور توقف حملات راکتی به گنجه را صادر كرد.
وضعیت قره باغ کوهستانی
یکشنبه گذشته ، 27 سپتامبر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، که ارتش ارمنستان به تعدادی از شهرکهای موجود در خط تماس در قره باغ کوه شلیک کرد که منجر به تلفات غیرنظامیان و نظامیان شد.
به نوبه خود، وزارت دفاع ارمنستان اظهار داشت، که قره باغ "مورد حملات هوایی و راکتی قرار گرفت"، با این حال ، آنها توسط نیروهای آذربایجانی مستقر در خط تماس سازمان یافته بودند تا از نظر ایروان رسمی، "حمله ای" در جهت قره باغ انجام دهند.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در تعدادی از شهرها و مناطق این کشور حکومت نظامی وضع کرده و منع رفت و آمد و تحرک جزئی را اعلام کرده است.
شماری از کشور ها از جمله روسیه، آلمان، ایالات متحده و فرانسه طرفین را به خویشتنداری فرا خوانده اند. از طرف دیگر، مقامات ترکیه علناً خاطر نشان كردند، كه انقره آمادگی دارد ، در صورت لزوم ، نه تنها از نظر سیاسی و دیپلماتیک، بلكه انواع دیگر پشتیبانی را نیز به باكو ارائه دهد.
پیش از این رادیو اسپوتنیک گزارش داده بود، که ارمنستان از زخمی شدن غیر نظامیان و تخریب خانه های غیر نظامیان در استپاناکرت خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала