تصاویر از عقب نشینی نیروهای آذربایجان از ارمنستان+ویدیو

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر جنگ در قره باغ به جنگ بین دول مبدل گشته میتواند
جنگ در قره باغ به جنگ بین دول مبدل گشته میتواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ارمنستان تصاویر از عقب نشینی قوای مسلح آذربایجان را نشر نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان ستپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان تصاویر ازبین بردن تخنیک نظامی قوای مسلح آذربایجان و عقب نشینی یکی از قطعات آذربایجان از قلمرو قره باغ کوهی را نشر نموده است.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیسبوک خود عقب نشینی سربازان و نابودی تخنیک نظامی آذربایجان در قلمرو قره باغ را نشر نموده است.  در ویدیو هدف قرار دادن تخنیک نظامی آذربایجان و عقب نشینی گروپ بزرگ از نظامیان مشاهده می شود.

چندی قبل وزارت دفاع از ارمنستان اظهار داشت که آذربایجان از آغاز فعالیت های محاربوی در قره باغ 113 پهپاد نظامی و 250 عراده زرهدار را از دست داده است.

روز یک‌شنبه 27 سپتامبر و به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌های از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است که آذربایجان یک حمله هوایی و حملات قوای توپچی را در منطقه مورد اختلاف قره‌باغ کوهستانی انجام داده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

اختلاف دو کشور برسر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала