محب: تیم مذاکره‌کننده دولت صلاحیت تصمیم‌گیری را ندارد

© Photo / دفتر شورای امنیت افغانستانحمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان
حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که تیم مذاکره‌کننده دولت صلاحیت تصمیم‌گیری درباره مسائل نهایی را ندارد و برای تصمیم نهایی باید به شورای عالی مصالحه و ریاست‌جمهوری مراجعه کند.

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در مصاحبه با اختصاصی «مناظره کابل»  با شبکه "تلویزیون یک" با تأکید بر اینکه دولت جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارد، تصریح کرد: لازم نیست که مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد ولی جنگ باید متوقف شده و آتش‌بس برقرار شود.

وی همچنین تأکید کرد که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان طالبان برای ادامه جنگ هیچ مشروعیتی ندارد زیرا یک دولت مشروع و منتخب مردم در افغانستان برقرار است و در این کشور یک نظام اسلامی وجود دارد.

محب: در صورت شکست گفتگوهای صلح، حکومت آماده‌گی هر سناریویی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
محب: در صورت شکست گفتگوهای صلح، حکومت آماده‌گی هر سناریویی را دارد

محب درباره صلاحیت تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان نیز گفت: این تیم درباره تصمیم نهایی هیچ صلاحیتی ندارد و برای تصمیم‌گیری در آن سطح باید به شورای عالی مصالحه و رئیس جمهور مراجعه کند.

مشاور امنیت ملی پیش از این نیز تصریح کرده بود که درصورت شکست مذاکرات صلح با طالبان، دولت افغانستان آمادگی‌ هر سناریویی را داشته و آمادگی کامل نظامی نیز دارد.

وی با این حال تأکید کرده بود که صلح از طریق مذاکره برای دولت افغانستان اولویت دارد و تمام تلاش‌ها برای موفقیت گفت‌وگوها متمرکز شده است.

محب گفته بود که اختلافات در پیش‌برد گفت‌وگوها براساس فقه و مذهب حل شده اما هنوز اختلافات درباره دستورکار مذاکرات و پافشاری طالبان بر مبنا بودن توافقنامه قطر باقی مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала