در سال 2021 فقر جهان را تهدید می کند

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر فقر
فقر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس بانک جهانی: تا سال 2021 100-150 میلیون نفر دیگر فقیر می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس بانک جهانی، دیوید مالپس گفت که تا سال 2021، 110 تا 150 میلیون نفر دیگر می توانند در میان اوضاع همه گیری ویروس کرونا در فقر شدید قرار بگیرند.

 ده ها میلیون انسان را در آسیا فقر تهدید می کند  - اسپوتنیک افغانستان
ده ها میلیون انسان را در آسیا فقر تهدید می کند

مالپس با اعلام پیش بینی بانک مرکزی گفت: " تا سال 2021، از 110 تا 150 میلیون نفر دیگر در فقر شدید به سر خواهند برد و با كمتر از 1.9 دالر رورانه زندگی خواهد کرد. این بدان معنی است كه همه گیری و ركود جهانی 1.4% نفوس جهان در فقر شدید فرو خواهد رفت."

به گفته وی، بحران فعلی تفاوت چشمگیری با رکود اقتصادی سال 2008 دارد، زمانی که کشورهای پیشرفته بیش از کشورهای در حال انکشاف تحت تأثیر قرار گرفتند. مالپس گفت، این بار، رکود اقتصادی بسیار گسترده تر و عمیق تر است و فقرا به ویژه زنان و کودکان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

قابل یاد آوری است که هنری کرالی، مدیر بانک جهانی برای افغانستان گفته‌است: «بحران کووید-19، تاثیر مخربی بر زندگی مردم در افغانستان دارد و از سوی هم گردآوری درآمدهای حکومت و ظرفیت آن برای تامین منابع مالی را با مشکل روبرو می‌کند. این ویروس همچنان برنامه‌های محافظت از فقیران و جهش اقتصاد را تضعیف خواهد کرد».

این بانک گفته که لازم است تا جامعۀ جهانی افغانستان را در زمینۀ جبران درآمدها و توازن اقتصادی کمک کند.

بانک جهانی همچنان تاکید کرده‌است که با حکومت افغانستان در زمینۀ برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت برای رشد اقتصادی، همکاری خواهد کر

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала